Categories: Hírek

Komoly összefogás bontakozik ki a budai alsó rakpart lezárása ellen

Hírtv: Komoly összefogás bontakozik ki a budai alsó rakpart lezárása ellen, nyilatkozta a Magyar Autóklub jogi képviselője. Bár Karácsony Gergely főpolgármester állítja, mind a Budapestiek, mind a szakmai szervezetek támogatják ötletét, ennek ellenkezője kezd bebizonyosodni.

 

Nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld- és civil szervezet is a teljes rakpart teljes lezárását szeretné – mondta Karácsony Gergely főpolgármester, akinek a véleményével élesen szembehelyezkednek a szakmai szervezetek.

Karácsony Gergely főpolgármester kitart amellett, hogy az autós forgalom elől le kívánja zárni a pesti rakpart Lánchídtól délre eső szakaszát.

A mai meghiúsult fővárosi közgyűlési ülést követően kijelentette újságírók előtt: nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld-, civil és más szervezet is tulajdonképpen a teljes rakpart teljes lezárását szeretné.

A főpolgármester korábban azt is elárulta, hogy az ügy jelenleg a tervezési fázisnál tart, a munkálatok várhatóan 2023 második felében kezdődnek meg. Szerinte ez egy jó ötlet, amitől nem kell félni.

Az érintettek azonban máshogy látják. Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek minap kifejtette, hogy a szakmai szervezet nemcsak környezet-, de balesetvédelmi szempontból is rossz ötletnek tartja a rakpart lezárását. Mint fogalmazott:

„szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk”.

 

Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja: Karácsony Gergely mire alapozza, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.

A főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet. Szerintük a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására szavazott és nem a lezárásra.

Ismert: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartása mellett tette le a voksát, 32 százaléka egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalék adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot. A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett:

„Egy évvel ezelőtt készítettek egy felmérést, ahol a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, és a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá.”

Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.

Hasonlóan vélekedik Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára is, aki úgy véli az alsó rakpartnál rengeteg hajó áll, amiket ki kell szolgálni, vagyis oda kell juttatni az utast, a személyzetet, az ételeket és italokat. A kérdés az, hogy ezt hogyan tudják megoldani akkor, amikor már le lesz zárva a rakpart. A szakértő szerint érdemes lenne a főváros vezetésének legalább egyszer leülni és végiggondolni azt, amit a turisztikai szervezetek mondanak.

Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Közgyűlés Fidesz–KDNP frakciójának vezetője szerint a városvezetésnek vissza kellene térnie a demokratikus működéshez, a párbeszédhez. A városban tapasztalható közlekedési nehézségekre hivatkozva pedig kijelentette: „nem szabad a budapestiek idegeit ilyen helyzetben tovább borzolni”. Hozzátette:

„a nyilvánosság előtt társadalmi támogatottság nélküli, szakmailag nem egyeztetett intézkedésről még beszélni sem érdemes.”

Forrás: Hirado.hu

OldA

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

15 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

15 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

15 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

2 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

3 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

3 nap ago