Nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld- és civil szervezet is a teljes rakpart teljes lezárását szeretné – mondta Karácsony Gergely főpolgármester, akinek a véleményével élesen szembehelyezkednek a szakmai szervezetek.
Karácsony Gergely főpolgármester kitart amellett, hogy az autós forgalom elől le kívánja zárni a pesti rakpart Lánchídtól délre eső szakaszát.
A mai meghiúsult fővárosi közgyűlési ülést követően kijelentette újságírók előtt: nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld-, civil és más szervezet is tulajdonképpen a teljes rakpart teljes lezárását szeretné.
A főpolgármester korábban azt is elárulta, hogy az ügy jelenleg a tervezési fázisnál tart, a munkálatok várhatóan 2023 második felében kezdődnek meg. Szerinte ez egy jó ötlet, amitől nem kell félni.
Az érintettek azonban máshogy látják. Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek minap kifejtette, hogy a szakmai szervezet nemcsak környezet-, de balesetvédelmi szempontból is rossz ötletnek tartja a rakpart lezárását. Mint fogalmazott:
„szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk”.
Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja: Karácsony Gergely mire alapozza, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.
A főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet. Szerintük a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására szavazott és nem a lezárásra.
Ismert: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartása mellett tette le a voksát, 32 százaléka egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalék adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot. A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett:
„Egy évvel ezelőtt készítettek egy felmérést, ahol a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, és a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá.”
Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.
Hasonlóan vélekedik Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára is, aki úgy véli az alsó rakpartnál rengeteg hajó áll, amiket ki kell szolgálni, vagyis oda kell juttatni az utast, a személyzetet, az ételeket és italokat. A kérdés az, hogy ezt hogyan tudják megoldani akkor, amikor már le lesz zárva a rakpart. A szakértő szerint érdemes lenne a főváros vezetésének legalább egyszer leülni és végiggondolni azt, amit a turisztikai szervezetek mondanak.
Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Közgyűlés Fidesz–KDNP frakciójának vezetője szerint a városvezetésnek vissza kellene térnie a demokratikus működéshez, a párbeszédhez. A városban tapasztalható közlekedési nehézségekre hivatkozva pedig kijelentette: „nem szabad a budapestiek idegeit ilyen helyzetben tovább borzolni”. Hozzátette:
„a nyilvánosság előtt társadalmi támogatottság nélküli, szakmailag nem egyeztetett intézkedésről még beszélni sem érdemes.”
Forrás: Hirado.hu
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…
A DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint márciusban minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma:…
Nem igazán közismert, de tény, hogy létezik Magyarországon olyan B kategóriás járművezetői engedély, ami kizárólag…