Május 16-tól nem kell maszkot viselnie az utasoknak és a személyzetnek az EU repterein és az EU-n belül közlekedő járatok fedélzetén, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) közös egészségügyi biztonsági eljárásrendet adott ki erről – olvasható az airportal.hu oldalán.
A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében korábban elrendelt általános maszkviselési kötelezettség május 16-án megszűnik az Európai Unió repülőterein, és az unió területén közlekedő légijáratok fedélzetén is.
Az EASA és az ECDC arra hívja fel a figyelmet, hogy ennek ellenére a maszkviselésre vonatkozó konkrét előírások az indulási és célországok, valamint a légitársaságok saját szabályaik szerint eltérhetnek ettől.
Több tagállam – így Magyarország is – már korábban eltörölte a kötelező maszkviselést.
Az ajánlás szerint azokon a járatokon szorgalmazni kell a maszk viselését, amelyek olyan országot vagy régiót érintenek, ahol a tömegközlekedésben még kötelező a védőeszköz hordása. Az elmúlt időszakban több légitársaság már ezt a gyakorlatot követte.
A Ryanair az EASA ajánlásának kiadása után közölte, hogy megszünteti a maszkviselési kötelezettséget május 16. hétfőtől, kivéve azokat a járatait, amelyek olyan országba közlekednek, ahol a tömegközlekedésben még kötelező a védőeszköz hordása.
A Ryanair közlése szerint jelenleg 15 ilyen ország van Európában: Ausztria, Ciprus, Csehország, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország.
Az uniós hatóságok egyébként azon utasoknak, akiknek fokozott kockázatot jelent a megfertőződés, illetve akik köhögnek vagy tüsszögnek, továbbra is javasolják az FFP2 típusú maszkok viselését az utazás teljes ideje alatt.
A közleményükben a repülőtér-üzemeltetők figyelmét arra hívják fel, hogy szüntessék meg a távolságtartási szabályokat azokon a területeken, amelyek az utaskezelés egy másik pontján szűk keresztmetszetet és tumultust okozhatnak.
A két testület közös ajánlását a nagy nemzetközi szervezetek, így az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is üdvözölte.
Az USA-ban egy bírósági döntés vetett véget a maszkviselési kötelezettségnek, annak ellenére, hogy az ottani járványügyi központ meg akarta hosszabbítani az ezzel kapcsolatos rendelkezését – derül ki az anyagból.
Cash/fotó: Google
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…