A tarifák megemelése mellett még egy nagyon jó hírt kaptak a fővárosi taxisok. Az Országos Taxis Szövetség javaslatára jelentősen megváltoztak a sárga szín ellenőrzésére vonatkozó szabályok is. A részletekről Agócs István, a Budapest Közút Zrt. Közlekedési Igazgatóság igazgatója tájékoztatja olvasóinkat.
A Fővárosi önkormányzat a BKK Zrt. és fővárosi személytaxi szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek több kérdésben is megállapodtak, a 2022. május 09-től hatályos taxirendelet módosítása kapcsán.
A rendelet mellékletében a taxikra vonatkozó sárga szín ellenőrzése tekintetében az alábbi megállapodás született:
„A sárga szín estén a jelenleginél szélesebb ún. „tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is,”
A megállapodásban foglalt általános megfogalmazás részletes végrehajtása a Budapest Közút Zrt. Taxiközlekedési Osztály munkatársai részéről a taxik műszaki megvizsgálása alkalmával a következő új szabályok és eljárásrend szerint történik 2022. május 09-től:
1. A jármű forgalmi engedélyében szereplő gyári szín vagy színek (bicolor jármű) sárgítását kell megkövetelni a szemle alkalmával.
1.1 A jármű nem színre fújt részeinek sárgítása nem követelmény. Az ilyen részek például –a teljesség igénye nélkül- a visszapillantó tükrök, a díszítő elemek, az ajtókilincs, a hűtőrács…
1.2 Továbbá nem követelmény az olyan elemek sárgítása, amely arra műszakilag alkalmatlan felülettel rendelkezik. Ilyen részek lehetnek például –a teljesség igénye nélkül- a rücskös nehezen tapadó felületek, az elemben gyárilag található homorú, vagy speciális geometriájú felületek.
1.3 A taxi színezendő felületeinek valamennyi szemlén egységesnek kell látszani, nem lehet a jármű rongált, vagy színezés nélkül javított.
2. A rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a jármű első alkalommal taxiként történő üzembeállításakor kell elvégezni, majd azt követően az 5. évben kell ismételten mérni.
2.1 A már üzemszerűen működő járművek esetén a rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a legutóbbi méréstől számított 5. évben kell újra elvégezni kivéve a 2.2. pontban meghatározott esetet.
2.2 A karosszéria sérülését követő javítás és újra sárgítás esetén a sárga szín műszeres mérését a sérüléssel, javítással érintett felületen az ötéves időszakon belül is el kell végezni.
3. A mérőműszer alsó és felső értékhatárát a jelenlegi beállításhoz képest 10%-al kell megnövelni.
Budapest, 2022. május 09.
Agócs István
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…