Categories: Hírek

Változtak a fővárosi taxik színére vonatkozó szabályok

                 Megszűnik az évenkénti kontroll

 

 A tarifák megemelése mellett még egy nagyon jó hírt kaptak a fővárosi taxisok. Az Országos Taxis Szövetség javaslatára jelentősen megváltoztak a sárga szín ellenőrzésére vonatkozó szabályok is. A részletekről Agócs István, a Budapest Közút Zrt. Közlekedési Igazgatóság igazgatója tájékoztatja olvasóinkat.

A Fővárosi önkormányzat a BKK Zrt. és fővárosi személytaxi szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek több kérdésben is megállapodtak, a 2022. május 09-től hatályos taxirendelet módosítása kapcsán.

A rendelet mellékletében a taxikra vonatkozó sárga szín ellenőrzése tekintetében az alábbi megállapodás született:

„A sárga szín estén a jelenleginél szélesebb ún. „tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is,”


A megállapodásban foglalt általános megfogalmazás részletes végrehajtása a Budapest Közút Zrt. Taxiközlekedési Osztály munkatársai részéről a taxik műszaki megvizsgálása alkalmával a következő új szabályok és eljárásrend szerint történik 2022. május 09-től:

1. A jármű forgalmi engedélyében szereplő gyári szín vagy színek (bicolor jármű) sárgítását kell megkövetelni a szemle alkalmával.

1.1  A jármű nem színre fújt részeinek sárgítása nem követelmény. Az ilyen részek például –a teljesség igénye nélkül- a visszapillantó tükrök, a díszítő elemek, az ajtókilincs, a hűtőrács…

1.2  Továbbá nem követelmény az olyan elemek sárgítása, amely arra műszakilag alkalmatlan felülettel rendelkezik. Ilyen részek lehetnek például –a teljesség igénye nélkül- a rücskös nehezen tapadó felületek, az elemben gyárilag található homorú, vagy speciális geometriájú felületek.

1.3  A taxi színezendő felületeinek valamennyi szemlén egységesnek kell látszani, nem lehet a jármű rongált, vagy színezés nélkül javított.

2. A rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a jármű első alkalommal taxiként történő üzembeállításakor kell elvégezni, majd azt követően az 5. évben kell ismételten mérni.

2.1  A már üzemszerűen működő járművek esetén a rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a legutóbbi méréstől számított 5. évben kell újra elvégezni kivéve a 2.2. pontban meghatározott esetet.

2.2  A karosszéria sérülését követő javítás és újra sárgítás esetén a sárga szín műszeres mérését a sérüléssel, javítással érintett felületen az ötéves időszakon belül is el kell végezni.

3. A mérőműszer alsó és felső értékhatárát a jelenlegi beállításhoz képest 10%-al kell megnövelni.

Budapest, 2022. május 09.

Agócs István

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

19 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago