Categories: Hírek

Változtak a fővárosi taxik színére vonatkozó szabályok

                 Megszűnik az évenkénti kontroll

 

 A tarifák megemelése mellett még egy nagyon jó hírt kaptak a fővárosi taxisok. Az Országos Taxis Szövetség javaslatára jelentősen megváltoztak a sárga szín ellenőrzésére vonatkozó szabályok is. A részletekről Agócs István, a Budapest Közút Zrt. Közlekedési Igazgatóság igazgatója tájékoztatja olvasóinkat.

A Fővárosi önkormányzat a BKK Zrt. és fővárosi személytaxi szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek több kérdésben is megállapodtak, a 2022. május 09-től hatályos taxirendelet módosítása kapcsán.

A rendelet mellékletében a taxikra vonatkozó sárga szín ellenőrzése tekintetében az alábbi megállapodás született:

„A sárga szín estén a jelenleginél szélesebb ún. „tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is,”


A megállapodásban foglalt általános megfogalmazás részletes végrehajtása a Budapest Közút Zrt. Taxiközlekedési Osztály munkatársai részéről a taxik műszaki megvizsgálása alkalmával a következő új szabályok és eljárásrend szerint történik 2022. május 09-től:

1. A jármű forgalmi engedélyében szereplő gyári szín vagy színek (bicolor jármű) sárgítását kell megkövetelni a szemle alkalmával.

1.1  A jármű nem színre fújt részeinek sárgítása nem követelmény. Az ilyen részek például –a teljesség igénye nélkül- a visszapillantó tükrök, a díszítő elemek, az ajtókilincs, a hűtőrács…

1.2  Továbbá nem követelmény az olyan elemek sárgítása, amely arra műszakilag alkalmatlan felülettel rendelkezik. Ilyen részek lehetnek például –a teljesség igénye nélkül- a rücskös nehezen tapadó felületek, az elemben gyárilag található homorú, vagy speciális geometriájú felületek.

1.3  A taxi színezendő felületeinek valamennyi szemlén egységesnek kell látszani, nem lehet a jármű rongált, vagy színezés nélkül javított.

2. A rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a jármű első alkalommal taxiként történő üzembeállításakor kell elvégezni, majd azt követően az 5. évben kell ismételten mérni.

2.1  A már üzemszerűen működő járművek esetén a rendeletben foglalt sárga szín műszeres mérését a legutóbbi méréstől számított 5. évben kell újra elvégezni kivéve a 2.2. pontban meghatározott esetet.

2.2  A karosszéria sérülését követő javítás és újra sárgítás esetén a sárga szín műszeres mérését a sérüléssel, javítással érintett felületen az ötéves időszakon belül is el kell végezni.

3. A mérőműszer alsó és felső értékhatárát a jelenlegi beállításhoz képest 10%-al kell megnövelni.

Budapest, 2022. május 09.

Agócs István

OldA

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

1 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

1 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

2 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

2 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

2 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

3 nap ago