A taxiszolgáltatás hatósági árának megszüntetéséről döntött pénteki ülésén a szegedi közgyűlés – olvasható a hírek között.
Eddig a taxival utazóknak 600 forintos alapdíjat, 400 forintos kilométerdíjat, illetve 100 forint percenkénti időarányos díjat kellett fizetniük.
A vita során Botka László polgármester elmondta, a taxidíjak maximálása nem kötelező, csupán lehetőség az önkormányzatok számára, amellyel a megyei jogú városok többsége nem él.
A közgyűlés döntött a települési támogatásban részesülők körének átalakításáról is. A jövőben a rokkantsági, illetve rehabilitációs ellátásban részesülők – Szegeden mintegy 4500-an – is kapnak 10 ezer forintos támogatást.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően döntöttek arról is, hogy az alanyi jogosultság helyett a jövőben jövedelemhatárhoz kötik a támogatást, azok kaphatnak ilyet, akiknél az egy főre jutó nettó jövedelem nem éri el a 330 ezer forintot – derül ki a tájékoztatóból.
Cash/fotó: Google
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…