A cél az volt, hogy nőjön a park területe, legyen 15 ezer négyzetméterrel nagyobb a zöldfelület, legyen több sportpálya, és jelenjen meg a víz – fogalmazza meg vágyait a beruházó.
Az OpenSpace Kft. és a Deicler Jakab Építész Stúdió Kft. közös pályamunkája nyerte a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) által meghirdetett, a városmajori közpark átfogó fejlesztését célzó, nyílt tájépítészeti tervpályázatot – jelentették be Budapesten.
A kormány a fővárosi zöldterületek megújításához és a városmajori közparkfejlesztés megvalósításához szükséges határozatában döntött a városmajori közpark átfogó fejlesztéséről, ennek nyomán írt ki a BFK tájépítészeti tervpályázatot, amelyre 14 tervezőcsapat jelentkezett.
„Az volt a célunk, hogy nőjön a park területe, legyen 15 ezer négyzetméterrel nagyobb a zöldfelület, legyen több, megújult közösségi sportpálya, valamint, hogy jelenjen meg a víz: egy kis ér az Ördögárok egykori vonalán és egy tó a Városmajori templom mellett” – mondta az eredményhirdetés után Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, a bíráló bizottság elnöke.
Hozzátette, a győztes terv egyszerre tartja tiszteletben a park történeti örökségét és valósít meg új gondolatokat, kortárs tájépítészeti megközelítést. „Nagyon jól tagolja a Városmajort egy csendesebb, a nyugodt pihenést szolgáló területre, illetve egy aktívabb időtöltést, sportolást lehetővé tevő részre” – emelte ki Fürjes Balázs.
Hamarosan megkezdődik a Budai Zöld Korridor másik elemének, a Gellért-hegyi közpark megújításának előkészítése is. A 42 hektáros terület csaknem teljes egészében természetvédelmi terület, a Duna-Ipoly Nemzeti Park része, ám jelenleg elhanyagolt állapotban van, Budapest egyik legnagyobb turisztikai szégyenfoltjának számít. A megújításához kapcsolódó előkészítési feladatokat a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ végzi, a megalapozó tanulmányokat követően tájépítészeti tervpályázatot írnak ki a park megújítására, majd a budapestiek bevonásával megkezdődhet a park terveinek elkészítése.
Forrás: Budapest Fejlesztési Központ
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…