Az új szabály minden e-kerékpárra vonatkozik. Aki lámpa nélkül közlekedik, azt megbírságolják – írja a blick.ch.
2022. április 1. óta az e-biciklit Svájcban nappal is bekapcsolt lámpával kell vezetni. Azok, akik ezt nem tartják be, pénzbírságra számíthatnak.
2021-ben a svájci kerékpárkereskedők csaknem félmillió kétkerekűt adtak el az ügyfeleknek – pontosan 494.000 darabot. Ez ugyan 1,6 százalékkal kevesebb, mint az előző, 2020-as rekordévben, de a meglehetősen csapadékos és hideg nyár miatt még így is jelentős szám.
Míg a kereskedőknek el kellett fogadniuk a kizárólag izomerővel hajtott sport-, szabadidő- és hétköznapi kerékpárok értékesítésének jelentős csökkenését, az elektromos kerékpárok ismét növekedtek: 187.000 eladott e-bicikli 9,4 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (171.000 eladás). 2021-ben több mint minden harmadik eladott kerékpárt szereltek fel akkumulátorral.
A legtöbb új e-bike már fixen felszerelt lámpával rendelkezik, a lámpák nem részei az alapfelszereltségnek, különösen a régebbi modelleknél. Ez 2022. április 1. óta jelent problémát a járművezetőknek. Azóta Svájcban minden e-biciklin napközben is égni kell a lámpának. A fényszóró nem csak normál forgalomban kötelező, hanem erdőben, vidéki utakon vagy akár speciális kerékpárutakon is. 20 frank pénzbírsággal sújthatják azt, akit lámpa nélkül kapnak el az e-bike-on. A nappali lámpákra vonatkozó előírások miatt elegendő, ha nappal csak elöl kapcsolják be a lámpákat.
A fényszóróhasználati kötelezettség vonatkozik mind a lassabb, 25 km/h-ig támogatott elektromos kerékpárokra, mind a gyorsabb, 45 km/h-s modellekre, amelyeknek szintén sárga rendszámmal kell rendelkezniük. Ez utóbbiak különösen népszerűek voltak a svájci kerékpárvásárlók körében a 2021-es értékesítési évben.
A közúti közlekedés még nagyobb biztonsága érdekében a Szövetségi Útügyi Hivatal (Astra) februárban bejelentette, hogy 2024. április 1-től minden gyors e-kerékpáron is kötelező lesz a sebességmérő. A már használatban lévő gyors e-kerékpárokat 2027. április 1-ig utólag sebességmérővel kell felszerelni. Ha ezután sebességmérő nélkül vezet valaki, 20 frankot fizet. Ezzel biztosítható, hogy a Tempo 20 és Tempo 30 zónákban betartsák a maximális sebességet. Aki túllépi a határt, 30 frank pénzbírságra számíthat – hívja fel a változásra a figyelmet az autoszektor.hu
Cash/fotó: Google
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…