Categories: Hírek

Csökken, majd megszűnik?

Hibrid vagy teljesen elektromos

 

Régóta vita tárgya az elektromos autókat használók és az azok iránt érdeklődők körében, hogy melyik hajtásláncú modellnek járhat állami támogatás. És ha jár, akkor mennyi – írja az e-cars.hu

 

Az eddigi fő csapásvonala ezeknek a vitáknak általában az, hogy a plug-in hibrideknek nem lenne szabad kapni semmi ösztönzőt. Hiszen ezen álláspont szerint sokan csak a kedvezmények miatt vesznek ilyen autókat, de a bennük található akkupakkokat nem töltik.

Minderről több felmérés is készült. Az Impact Living nevű elemzőcég tanulmánya elkeserítő eredményt hozott a PHEV-ek használati szokása kapcsán Svájcban, ráerősítve a Greenwashing témájára.

Utóbbi röviden azt jelenti, hogy a gyártók az ilyen autók esetében szeretnek 1,5-2 literes fogyasztást kiírni a prospektusra 100 kilométerre vetítve. Mivel ezek a számok valósak a jelenleg alkalmazott mérési metódusok szerint, így a szén-dioxid kibocsátás mértékét is így számolják a gyártók. Azonban ez csak akkor érvényes, ha a tulaj minden nap feltöltött akkumulátorral vág neki az útjának. Viszont, ha lemerül az akkupakk, akkor az elektromos hajtás tömegét is magával kell hurcolnia az autónak, ami többletfogyasztást eredményez.

Hogy a német törvényhozóknak mi jár a fejében, azt vélhetően előre nem tudhatjuk. De az egyre biztosabb, hogy Németországban 2025 lesz az utolsó év, amikor a PHEV-ek után lehet állami támogatást felvenni. Ráadásul a tisztán elektromos modellek után (BEV) járó összegen is folyamatosan kurtítani fognak a döntéshozók. A németországi jelentések és a Bloomberg szerint az ország Szövetségi Gazdasági és Klímaügyi Minisztériuma azt javasolta, hogy 2025-ig fokozatosan szüntessék meg a konnektoros hibrid járművek vásárlásának támogatását.

Erre a VDA (Német Autóipari Szövetség) azt válaszolta, hogy ez még korai. Szerintük a PHEV-k továbbra is létfontosságúak az elektromos járművek bevezetésének sikere érdekében. Jelenleg 6000 euró az összege az ottani állami támogatásnak, melybe a PHEV-ek is beletartoznak, bizonyos feltételrendszer alapján. Ha a tervezett csökkentési javaslat átmegy, akkor 2023-ban már csak 4000, 2024-ben pedig 3000 euró lesz a támogatás, 2025-re ráadásul teljesen meg is szűnne. A gazdasági miniszter Robert Habeck így kommentálta a hírt:

„Szeretnénk az e-autók támogatásának fókuszát élesebbé tenni és jobban összpontosítani a klímavédelemre. Véleményünk szerint a plug-in hibridek ma már teljesen piacképesek, így már nem szükséges állami támogatásokkal ösztönözni azok vásárlását” – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

9 óra ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

9 óra ago

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

1 nap ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

2 nap ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

2 nap ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

3 nap ago