Categories: Hírek

Világszínvonalú munkavédelem a Magyar Közútnál

Az M0-on és M1-en vetik be először

 

Újabb szintre emeli a Magyar Közút az úton dolgozók biztonságát az úgynevezett „drop and pick” előjelző készletekkel, mely egy önlerakó rendszerű, változtatható jelzésképű táblával működő terelőrendszer. Európában összesen kilenc ilyen készlet létezik, ebből öt a Magyar Közút tulajdonában van, melyek az M0-s autóúton és az M1-es autópályán segítik a biztonságosabb munkavégzést – írja közleményében a szolgáltató.

A Magyar Közút az utóbbi években műszaki, humán és kommunikációs fronton is kiemelt figyelmet fordít a gyorsforgalmi utakon kialakított munkaterületek biztonságosabbá tételére is. Ennek részeként szerezték be az itthon és világszinten is egyedinek számító új előjelző készleteket, melyek egy hordozó-lerakó tehergépjárműből, két változtatható jelzésképű táblás modulból, egy terelőnyíl modulból és egy konzolos változtatható jelzésképű táblás előjelző utánfutóból állnak. Az új eszközöket bemutató videó a társaság hivatalos YouTube oldalán, ezen a linken nézhető meg:

Az előjelző autókat igénylő, hagyományos táblás terelési módszerhez képest ez az előjelzés kisebb humán erőforrást igényel, ezzel is védve a dolgozókat, továbbá a virtuálisan megjeleníthető, animált jelzésképeknek köszönhetően sokkal feltűnőbb és könnyebben, biztonságosabban aktualizálható az adott munkavégzéshez, forgalomkorlátozáshoz igazítva. A tábla benyúlik a sáv felé anélkül, hogy magassági akadályt képezne, így például a magasan ülő kamionosok is hamarabb, már nagyobb távolságból észrevehetik a kihelyezett, munkaterület közeledtére figyelmeztető jelzéseket, illetve a kamionok sem takarják ki a belső sávban haladó személyautók elől a közutas előjelzéseket. Az utánfutó különböző jelzőfényekkel is rendelkezik, ezzel is növelve a vizuális látványt és így a forgalombiztonságot.

 

A Magyar Közút 2000 óta 19 munkatársát veszítette el munkaterületeken figyelmetlen közlekedők miatt. A társaság ezért arra kéri a közlekedőket, hogy a munkavégzésekre figyelmeztető jelzéseket vegyék komolyan, tartsák be az ideiglenes sebességkorlátozásokat, soroljanak be időben a munkaterületek előtt és vezetés közben csak és kizárólag a forgalomra, a vezetésre koncentráljanak, hogy elkerülhetőek legyenek a tragikus kimenetelű balesetek.

Cash/fotó: Magyar Közút

Double D

Recent Posts

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

48 perc ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

49 perc ago

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

21 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

23 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

3 nap ago