A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóiról ismert Toyota évek óta őrzi elsőségét a hazai újautó eladásokról valós képet mutató kivonásokkal tisztított magyarországi újautópiacon. Az idei év első negyedévében ugyanakkor a zöld autózás szinonimájának tekintett japán autómárka a teljes magyarországi újautó regisztráció tekintetében is vitte a prímet – írja a Toyota News.
A Toyota a 13,3%-al visszaeső teljes magyarországi újautó piacon 22,7%-os növekedést elérve, részesedését 3,9 százalékponttal növelve 13,3%-os részesedéssel az első helyen végzett január és március között. A 8,8%-al bővülő kivonásokkal tisztított újautó piacon még jobb eredménnyel végzett a japán autómárka: a Toyota 26,7%-os értékesítés növekedéssel, 2,2 százalékpontos részesedésnövekedéssel, 15,6%-os piacrészesedéssel bizonyult a legkedveltebb autómárkának Magyarországon az első negyedévben.
Miközben a legtöbb autógyártó komoly szállítási problémákkal küzd, a Toyota valósággal szárnyal Magyarországon: a környezetbarát autómárka a teljes hazai regisztráció tekintetében 4383, a kivonásokkal tisztított újautó piacon pedig 4337 új autó értékesítésével végzett toronymagasan az első helyen a márkák rangsorában az első negyedévben. Mindeközben a Toyota prémium márkája, a Lexus a teljes piacon 178 , a kivonásokkal tisztított piacon pedig 169 darabos értékesítéssel őrzi ötödik helyét a prémium márkák rangsorában. A hazánkban több, mint 60%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota és 99%-ban hibrideket eladó Lexus sikere nem újkeletű, a két márka lendülete évek óta tart, és a részben vagy teljesen elektromos autók a magánvásárlók és vállalati flották körében megfigyelhető rohamosan növekvő népszerűségével párhuzamosan egyre csak növekszik.
Beérett a zöld elköteleződés gyümölcse
Az együtt a piac legszélesebb, több, mint 20 modellből álló részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellporfólióját kínáló és a zöld autózás mellett hosszú ideje elköteleződő Toyota és Lexus az elmúlt évek piaci tendenciáinak egyértelmű nyertese. Az autóvásárlók környezetbarát autók irányába történő elfordulása épp úgy kedvezett nekik, mint a szigorodó emissziós előírások, amelyeknek a legtöbb versenytárssal szemben könnyen megfeleltek. A Toyota és a Lexus ráadásul a Covid okozta félvezető és chiphiányt is az iparági átlagnál könnyebben vette saját belső kapacitásai és lekötött hosszútávú szerződései révén. A szállítási határidők növekedése alól természetesen a Toyota és a Lexus sem tudta teljesen kivonni magát, ám az iparági átlagnál a legtöbb modell esetében még most is jelentősen jobb kondíciókat tudnak kínálni.
„A piaci folyamatok alól természetesen a Toyota és a Lexus sem vonhatja ki magát teljesen, különösen úgy, hogy a tavalyi évben és az idei év első negyedévében is rekordszámú vevőszerződést kötöttünk. Legnépszerűbb modelljeink például a Corolla Sedan vagy épp a C-HR esetében azonban még most is 6 hónap körüli szállítási határidőt tudunk kínálni a megrendeléstől számítva, ami ma a piacon kifejezetten jónak számít, és várhatóan még tovább növeli majd előnyünket versenytársainkkal szemben.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
Kőkemény statisztika
Az első negyedévben a Toyota szinte valamennyi szegmensben remekelt hazánkban: a Yaris 35,9%-os, a Corolla 25,6%-os, a RAV4 25,2%-os, a Highlander 36,3%-os (a Land Cruiserrel együtt 42,7%-os), a Proace City 14,3%-os, a Proace City Verso 53,2%-os, a Yaris Van 54,2%-os, a Hilux pedig 42,8%-os részesedéssel áll az első helyen szegmensében a kivonásokkal tisztított újautó piacon.. A C-HR 13,2%-os a Proace pedig ugyancsak 13,2%-os részesedéssel ezüstérmes, míg az éppen csak megérkezett Yaris Cross 13,5%-os részesedéssel áll a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A Lexus NX ugyancsak bronzérmes, 8,6%-os részesedéssel.
A két márka igazi újdonságai azonban még csak most érkeznek majd. Hamarosan már a márkakereskedésekben lesz a sikervárományos Aygo X crossover, hogy visszakövetelje a miniautók szegmensének trónját. Ezt követi majd a sportautók piacát felrázó GR86, és két hatalmas várakozások övezte modell, a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromos járművek számára fejlesztett autója, a bZ4X nagyméretű SUV, és a közepes méretű crossoverek piacán új alternatívát kínáló Corolla Cross érkezése, amely a világ első autója lesz, amelyben a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos működik.
A januárban Monoron nyitott új bemutatóteremmel együtt immáron Magyarországon öt márkakereskedésben (Lexus Buda, Lexus Pest és Lexus Monor a fővárosban és az agglomerációban és a Lexus Debrecen és Lexus Szeged vidéken) elérhető, és további két hivatalos szervízpontot kínáló (Kaposvár és Halásztelek) Lexus sem ül a babérjain: most érkeznek a márkakereskedésekbe a vadonatúj, öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos hajtással is elérhető NX közepes méretű SUV első példányai, de hamarosan érkezik a népszerű UX crossover akkumulátoros elektromos változata, és a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, az RZ nagyméretű SUV is. És ez még csak nem is az összes idei újdonság a vezető környezetbarát luxusautómárka kínálatában, a további modellekről azonban a márka későbbi időpontban ígér tájékoztatást – ovasható az első negyedév értékelésében.
Forrás Toyota News
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…