A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta és az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a megyeszékhely intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, amely magába foglalja Nyíregyháza pályaudvarát is – írja a Magyar Építők.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette Nyíregyháza vasútállomás intermodális csomópont tervezésének és kivitelezésének I. üteméről szóló ajánlati felhívást. A projekt két részből áll.
A városi területek tervezési és kivitelezési feladatai során − egyebek mellett − új közúti csomópontokat, parkolókat, új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvart építenek, rendezik az állomás előtti teret, a tér alatt pedig mélygarázst alakítanak ki, felújítják és bővítik a jelenlegi felvételi épületet, valamint kiépítik az új autóbusz-pályaudvarhoz tartozó vizuális és hangos utastájékoztatást.
A tervezett új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvaron 7 kocsiállás a felvételi épülettől északra a Petőfi tér és a vasúti vágányok közötti területen helyezkedik el. A buszpályaudvar külső részén, a vasúti vágányokkal párhuzamosan 3 álláshelyet létesítenek.
A Széchenyi utcánál jelenleg üzemelő Volánbusz-pályaudvart a buszok hosszú idejű tárolása céljából 21 álláshellyel, valamint 12 üzemi személygépjármű parkolóhellyel rendelkező busztárolóként építik át.
A projektben 130 db B+R, 7 db K+R, 2 db mozgáskorlátozott parkolót és 7 db taxiállást alakítanak ki.
Új jelzőlámpás csomópontokat alakítanak ki, a meglévőket átépítik
Az állomás előtti tér alatt egyszintes mélygarázs épül 210 + 3 db férőhellyel. A férőhelyek közül 44 db álláshely elektromos autók töltésére lesz kialakítva. A mélygarázs és a meglévő peronaluljáró között új gyalogos aluljáró épül.
A 3317 jelű 2×2 sávos összekötő út az állomásépület előtti szakaszon részben új nyomvonalon, teljes pályaszerkezet cserével közel 400 méter hosszon átépül. Összesen további közel 670 méter hosszon a beruházással érintett csatlakozó utcák pályaszerkezetét is cserélik.
Körülbelül 640 méter hosszon önálló vonalvezetésű egy- és kétirányú osztott gyalogos és kerékpárutakat alakítanak ki.
A 3317 jelű összekötő út Széchenyi utca és Damjanich utca közötti szakaszán, valamint az Arany János utcán 3 új jelzőlámpás közúti csomópontot létesítenek, és 3 meglévő jelzőlámpás csomópontot átépítenek.
A fejlesztés hozzájárul az utaskomfort növeléséhez is
A vasúti területek tervezése és kivitelezése során többek között:
Az ajánlatokat május 17-ig várják – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Magyar Építők
Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…
A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…
Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…
Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…