A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta és az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a megyeszékhely intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, amely magába foglalja Nyíregyháza pályaudvarát is – írja a Magyar Építők.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette Nyíregyháza vasútállomás intermodális csomópont tervezésének és kivitelezésének I. üteméről szóló ajánlati felhívást. A projekt két részből áll.
A városi területek tervezési és kivitelezési feladatai során − egyebek mellett − új közúti csomópontokat, parkolókat, új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvart építenek, rendezik az állomás előtti teret, a tér alatt pedig mélygarázst alakítanak ki, felújítják és bővítik a jelenlegi felvételi épületet, valamint kiépítik az új autóbusz-pályaudvarhoz tartozó vizuális és hangos utastájékoztatást.
A tervezett új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvaron 7 kocsiállás a felvételi épülettől északra a Petőfi tér és a vasúti vágányok közötti területen helyezkedik el. A buszpályaudvar külső részén, a vasúti vágányokkal párhuzamosan 3 álláshelyet létesítenek.
A Széchenyi utcánál jelenleg üzemelő Volánbusz-pályaudvart a buszok hosszú idejű tárolása céljából 21 álláshellyel, valamint 12 üzemi személygépjármű parkolóhellyel rendelkező busztárolóként építik át.
A projektben 130 db B+R, 7 db K+R, 2 db mozgáskorlátozott parkolót és 7 db taxiállást alakítanak ki.
Új jelzőlámpás csomópontokat alakítanak ki, a meglévőket átépítik
Az állomás előtti tér alatt egyszintes mélygarázs épül 210 + 3 db férőhellyel. A férőhelyek közül 44 db álláshely elektromos autók töltésére lesz kialakítva. A mélygarázs és a meglévő peronaluljáró között új gyalogos aluljáró épül.
A 3317 jelű 2×2 sávos összekötő út az állomásépület előtti szakaszon részben új nyomvonalon, teljes pályaszerkezet cserével közel 400 méter hosszon átépül. Összesen további közel 670 méter hosszon a beruházással érintett csatlakozó utcák pályaszerkezetét is cserélik.
Körülbelül 640 méter hosszon önálló vonalvezetésű egy- és kétirányú osztott gyalogos és kerékpárutakat alakítanak ki.
A 3317 jelű összekötő út Széchenyi utca és Damjanich utca közötti szakaszán, valamint az Arany János utcán 3 új jelzőlámpás közúti csomópontot létesítenek, és 3 meglévő jelzőlámpás csomópontot átépítenek.
A fejlesztés hozzájárul az utaskomfort növeléséhez is
A vasúti területek tervezése és kivitelezése során többek között:
Az ajánlatokat május 17-ig várják – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Magyar Építők
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…
Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…
Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…
Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…