Categories: Hírek

Több mint 400-as villanyautó flotta a GreenGonál

Harminc százalékos futás és bevétel-növekedés!

 

Növelte a kizárólag villanyautókból álló flottáját a GreenGo, áprilistól már több mint 400 jármű várja a felhasználókat – közölte a közösségi autómegosztó szolgáltató hétfőn az MTI-vel.

 

A cégnél az eddigi 320 helyett áprilistól már több mint 400 autó bérelhető. A flottát továbbra is kizárólag elektromos autók, Volkswagen e-Up, Skoda Citigo e iV személygépjárművek, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek alkotják.

A közleményben kiemelték, hogy legtöbben Budapesten belül, rövidebb távokra használják a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta viszont már folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. Eddig a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 kilométer volt.

 

A társaság közölte, hogy az ügyfeleik száma 2020-ról 2021-re 30 százalékkal nőtt, és megközelítően ugyanennyivel emelkedett a megtett kilométer is.

A közlemény szerint a legtöbb bérléssel rendelkező ügyfél eddig több mint 2000 alkalommal használta az autómegosztót. A csúcsidőszak hétköznaponként a délután 5 és 8 óra közötti sáv, de reggel 7 és 10 óra között szintén megugrik a felhasználók száma.

Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy egyre többen ismerik fel a közösségi autómegosztásban rejlő előnyöket, főként a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. Számításuk szerint  nagyjából évi 7500 kilométeres használat alatt sokak számára anyagilag is jobban megéri a carsharinget választani. A felmérésekből kiderül, hogy egy közösségi autó akár 5-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban.

A GreenGo 2016 novemberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás.

Nyilvános cégadatok szerint a GreenGo Car Europe Kft. 2020-ban 553,4 millió forint értékesítési nettó árbevételt ért el, ami 29,65 százalékkal több az előző évinél.

Senkinek ne legyen kétsége: aki nem ül BKV-ra, nem kap taxit, és elérhető a környezetében ez a szolgáltatás, az előbb vagy utóbb kipróbálja, könnyen átszokhat. A legutóbbi 30 százalékos nettó árbevétel- és kilométer-növekedés is ezt jelzi. Egyelőre a taxi nagy előnye, hogy rendelhető és nem kell hozzá jogosítvány, de az iskolából a fiatalok már úgy röppennek ki, hogy ez a hátrány sem tartja vissza őket.

 

Forrás: GeenGo, MTI

Double D

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

15 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

3 nap ago