Categories: Hírek

Több mint 400-as villanyautó flotta a GreenGonál

Harminc százalékos futás és bevétel-növekedés!

 

Növelte a kizárólag villanyautókból álló flottáját a GreenGo, áprilistól már több mint 400 jármű várja a felhasználókat – közölte a közösségi autómegosztó szolgáltató hétfőn az MTI-vel.

 

A cégnél az eddigi 320 helyett áprilistól már több mint 400 autó bérelhető. A flottát továbbra is kizárólag elektromos autók, Volkswagen e-Up, Skoda Citigo e iV személygépjárművek, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek alkotják.

A közleményben kiemelték, hogy legtöbben Budapesten belül, rövidebb távokra használják a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta viszont már folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. Eddig a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 kilométer volt.

 

A társaság közölte, hogy az ügyfeleik száma 2020-ról 2021-re 30 százalékkal nőtt, és megközelítően ugyanennyivel emelkedett a megtett kilométer is.

A közlemény szerint a legtöbb bérléssel rendelkező ügyfél eddig több mint 2000 alkalommal használta az autómegosztót. A csúcsidőszak hétköznaponként a délután 5 és 8 óra közötti sáv, de reggel 7 és 10 óra között szintén megugrik a felhasználók száma.

Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy egyre többen ismerik fel a közösségi autómegosztásban rejlő előnyöket, főként a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. Számításuk szerint  nagyjából évi 7500 kilométeres használat alatt sokak számára anyagilag is jobban megéri a carsharinget választani. A felmérésekből kiderül, hogy egy közösségi autó akár 5-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban.

A GreenGo 2016 novemberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás.

Nyilvános cégadatok szerint a GreenGo Car Europe Kft. 2020-ban 553,4 millió forint értékesítési nettó árbevételt ért el, ami 29,65 százalékkal több az előző évinél.

Senkinek ne legyen kétsége: aki nem ül BKV-ra, nem kap taxit, és elérhető a környezetében ez a szolgáltatás, az előbb vagy utóbb kipróbálja, könnyen átszokhat. A legutóbbi 30 százalékos nettó árbevétel- és kilométer-növekedés is ezt jelzi. Egyelőre a taxi nagy előnye, hogy rendelhető és nem kell hozzá jogosítvány, de az iskolából a fiatalok már úgy röppennek ki, hogy ez a hátrány sem tartja vissza őket.

 

Forrás: GeenGo, MTI

Double D

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

2 nap ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

3 nap ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

4 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

4 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

4 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

5 nap ago