Categories: Hírek

Nagyot drágulhat vidéken is a taxiszolgáltatás

Szívhatják a fogukat az utasok

A Covid járvány berobbanása és hullámzásai a gazdaság minden ágazatát, főleg a személyes kiszolgálást igénylő vállalkozásokat sújtotta. Kíváncsiak voltunk a vidéken tevékenykedő taxisok helyzetének változásaira és kilátásaira, ezért megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, hogy válaszoljon kérdéseinkre – olvasható a riport a hellovidek.hu oldalán

HelloVidék: Hogyan érintette a járvány a taxisok helyzetét?

Komoly mértékben megtizedelte a pandémia okozta gazdasági környezet hatása a hazai személytaxis vállalkozásokat. Sokan abbahagyták vagy éppen váltottak. Akik rendelkeztek korábbról olyan szakképesítéssel, amire éppen igény volt, azok szinte azonnal tudtak úgy váltani, hogy nem is szándékoznak a visszatérni.

 HelloVidék: A fővárosban vagy vidéken veszik jobban igénybe a taxisok szolgáltatásait?

Azokban a vidéki nagyvárosokban vagy megyeszékhelyeken, ahol újraindult az élet, ott megugrott a kereslet a taxiszolgáltatásra is. A fővárosi fuvarozók teszik ki jelenleg is a hazai személytaxi szolgáltatók kétharmadát, azaz még mindig Budapesten valósul meg a legtöbb fuvar.

Metál Zoltán – sok a pályaelhagyó

HelloVidék: A benzinár emelkedése mennyire növelte meg a taxiszolgáltatás árát?

Azokban a vidéki nagyvárosokban ahol a területi önkormányzat nem szabályozta a taxi árát, ott már elérte vagy meg is haladta a 400.- Ft-ot az utas km díja, a Budapesten jelenleg korábban szabályozott 300.- Ft/km díjjal szemben.

HelloVidék: Az ukrán-orosz háború hatással van-e a taxisok helyzetére?

Jelenleg az tapasztalható, hogy nagymértékben megugrott a pályaudvarokra érkező, a helyi hotelekbe utazó, vagy onnan tovább utazók száma.

 


HelloVidék: Milyen változások figyelhetők meg az ügyfeleik részéről?

Sokan még mindig ragaszkodnak a maszk használatához és ezért olyan taxit rendelnek, ahol a taxis vállalja ennek betartását. A hétvégék és az ünnepi időszakok kiemelt időszakok a taxisok számára.

 HelloVidék: Mennyire változott meg a kereslet a járvány hullámzásai alatt?

Az un. csúcsidőszakokban – ahol a közúti közlekedés dugók nagymértékben befolyásolják a forgalmi viszonyokat – hosszabb ideig tart telefonon vagy éppen az utcán taxihoz jutni, ezért egyre népszerűbb az okostelefonos applikációkon taxit rendelni. A minősített taxifuvarszervezők már évek óta megteremtették ennek a használatát, de az utasok mostanra jutottak el oda, hogy használják is. Ebben az esetben nem kell megvárni, míg valaki felveszi a telefont, mert az applikáció használatával szinte azonnal megrendelhető a taxi, és a taxi érkezését is látja a megrendelő a saját telefonján.

 HelloVidék: Milyen problémákat jeleznek vissza a taxisok?

Szinte mindenki érzi a saját zsebén a taxis vállalkozásokat közvetlenül érintő költségek emelkedését. Az üzemanyagár-stop kivezetésével megugranak a személy és áruszállítási díjak is, melyek további áremelést jelentenek majd az alkatrészek beszerzésében, a szervízdíjakban, a használtautó kereskedelemben is. A legnagyobb beruházása a taxis vállalkozónak maga a gépjármű, ami az utóbbi hónapokban csaknem 20-25 százalékkal már így is drágább lett az előző időszakhoz képest.

 HelloVidék: Milyen változások várhatók a taxisok helyzetében?

Ha a bevételeket nem tudják a költségekkel szemben szinten tartani vagy azt növelni, akkor még több lesz a pályaelhagyó – vonja le a következtetést az elnök.

Forrás: HelloVidék

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

13 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

13 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago