Categories: Hírek

Kínai exportra is dolgozik az Audi Hungaria

Karosszériát gyárt luxus limuzinokhoz

 

Az Audi Hungaria 2005-ben nyitotta meg Szerszámgyárát, ahol a présüzemekben és a karosszériagyártásban használatos gyártóberendezések, valamint a konszern szuper-sportmodelljei számára készülnek exkluzívszériás karosszériaelemek. A folyamatosan bővülő, Közép-Kelet-Európa legnagyobb Szerszámgyárának portfólióját eddig kizárólag sportmodellek alkották, a sorozatgyártás most azonban az Audi A8 L Horch luxuslimuzin karosszériaelemeivel bővült – írja a cég közleménye.

„Szerszámgyárunk a vállalaton belül kulcsfontosságú szerepet tölt be már évek óta. Örömünkre szolgál és egyben megtisztelő, hogy ilyen nagy kereslet mutatkozik az exkluzívszériás gyártásunkban készülő nagykomplexitású alumínium-karosszériaelemek iránt. Ez is bizonyítja Szerszámgyárunk professzionalizmusát, rugalmasságát, szakértelmét és sok éves tapasztalatát” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

A győri Szerszámgyár nagy tapasztalattal rendelkezik az alumíniumból készült speciális, kisszériás modellek alkatrészeinek gyártásában. Jelenleg 700 magasan képzett munkatárs készíti a karosszériaelemeket, például ajtókat, oldalfalelemeket, motorháztetőket és csomagtérajtókat az Audi RS modellek, a tisztán elektromos Audi e-tron GT modellhez, valamint a Lamborghini Aventador, Huracan és Urus típusok számára. Ehhez az illusztris társasághoz csatlakozik az Audi A8 L Horch, melyhez a lemezalkatrészekből összeépített hátsó ajtó, – amely 130 mm-rel hosszabb, mint az A8 Long hátsó ajtaja –, illetve a tetőmerevítő keret készül Győrben. Ezen kívül a vállalat présüzemében gyártják a modell oldalfalát is.

A vállalat tovább bővíti Szerszámgyárát, a beruházás keretében a jelenlegi gyártócsarnokot 3.800 négyzetméterrel bővítik az exkluzívszériás gyártás számára, míg a logisztikai csarnok 2.500 négyzetméterrel bővül, melynek eredményeként a vállalat a győri karosszériaelemek iránti folyamatosan növekvő igényének tesz eleget.

Az elkészült karosszériaelemeket Győrből a németországi neckarsulmi gyártótelephelyre szállítják, ahol az Audi A8 L Horch modell gyártása történik. Ezt követően szállítják a kész modelleket a kínai kereskedésekbe.

Az Audi Hungaria történetében most először készül olyan karosszériaelem Győrben, amelyet kizárólag a kínai piacon értékesített modellbe építenek be – olvasható a közleményből.

Forrás: Audi Hungaria

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago