Categories: Hírek

Sokáig állt a töltőhelyen – megbüntették

Drága csemegék egy csemegétől

 

A legtöbb bevásárló-központ igyekszik vásárlóinak különböző szolgáltatásokkal kedveskedni. A Lidl most egy kicsit lábon lőtte magát – olvasható a sztori a villanyautosok.hu  oldalán.

Egy tölthető hibrid Mini Countryman tulajdonosát büntetés várta, amikor a kétórás vásárlás után visszaérkezett az autójához egy Lidl parkolójába telepített töltőnél. Az autós nem vitatta a büntetés jogosságát, hiszen a tábla szerint maximum 90 percig parkolhat egy vásárló az üzlet parkolójában, és ez a töltésre is érvényes. Ugyanakkor azt tartaná korrektnek, ha az applikációban vagy a töltőoszlopon is felhívnák a figyelmet erre a szabályra.

Max Wilkinson a Lidl töltője előtt (fotó: Aled Thomas / GloucestershireLive)

Max Wilkinson az angliai Cheltenhamben olyan utcában él, ahol nincs nyilvános töltő, és saját konnektorról sem tudja megoldani autója töltését. Jó ötletnek tartotta, hogy egy nagybevásárlás ideje alatt töltse fel az autó akkumulátorát. A parkoló tábláján elhelyezett apró betűs szabályozás elolvasását sajnos elmulasztotta, így mikor két óra után visszaérkezett az autójához egy 90 fontos büntetés fogadta.

„Kifizettem a bírságot, a rendőrség korrekten viselkedett. Az azonban nem logikus, hogy egy elektromos vagy hibrid autó tulajdonosa nem állhat a teljes töltéshez elegendő ideig a parkolóban. Véleményem szerint a cégnek egyértelműen jelezni kellene ezt a szabályt az alkalmazáson vagy magán a töltőn. Az eset számomra még inkább rávilágít arra, hogy Gloucestershire megyei tanácsnak végre biztosítania kellene az elektromos járművek utcai töltőinfrastruktúráját. Az emberek ki akarják venni a részüket a szennyező benzin- és dízelmotoros járművekről átállásban, azonban a váltást nem könnyítik meg” – mondta Wilkinson.

Az apró betűs tábla egyértelműen közli, hogy maximum másfél órát tölthet egy autó az áruház parkolójában (fotó: Aled Thomas / GloucestershireLive)

Mark Hawthorne, a Gloucestershire megyei tanács vezetője az ügy kapcsán elmondta, hogy hamarosan aláírnak egy szerződést 1000 villanyautó-töltőpont telepítésére, melyeken zöld energiával töltheti majd elektromos és hibrid járműveiket a lakosság. A tervek szerint az első töltők Cheltenhamben már az idei nyár végére elkészülnek.

A Lidl töltőit Angliában a PodPoint üzemelteti, a töltőoszlopok használata nem ingyenes, a töltési díj jelenleg 26p/kWh (113 Ft/kWh). A Lidl 2017-ben kezdett Nagy Britanniában elektromosautó-töltőket telepíteni és már több mint 25 millió fontot költöttek a projektre. 2022 végére már 300 üzlet parkolójában üzemel majd töltőpont – tudható meg a honlapról.

Cash/fotó: Aled Thomas

 

 

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

6 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

6 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

1 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

3 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

3 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

4 nap ago