Az utastájékoztatással a legelégedettebbek a fővárosban közlekedők, illetve azzal, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. Ezek az állítások több ezer olyan embertől származnak, akik naponta közlekednek a fővárosban. A Budapesti Közlekedési Központ legfrissebb, reprezentatív felméréséből sok egyéb érdekes dolog is kiderült.
A közlekedésfejlesztés szempontjából hasznos észrevételek folyamatosan érkeznek a társasághoz e-mailben, a közösségi oldalakon, illetve a személyes értékesítő pontokon egyaránt, azonban a BKK minden évben hivatalos formában, reprezentatív kutatás keretében is kikéri a közlekedők véleményét. A legújabb felmérést 2021 decemberében végezte el a BKK, amelyben több mint 3 ezer olyan ember mondta el a véleményét, aki Budapesten, vagy az agglomerációban él és rendszeresen közlekedik a fővárosban. A kutatás több érdekes információval is szolgált. Ezek közül az első és legfontosabb, hogy:
Az ügyfelek döntő többsége elégedett a budapesti közösségi közlekedéssel
A felmérés szerint az általános utaselégedettség mértéke 83 százalék. Ezt az eredményt több különböző érték határozta meg. A BKK például komoly energiát fordít arra, hogy a közösségi közlekedés mindig, minden helyzetben elérhető legyen a fővárosiak számára. A koronavírus-járvány idején egyetlen pillanatra sem álltak le a járatok; a pótlásoknak köszönhetően pedig – külföldi példákkal ellentétben – a budapestieknek még akkor sem kell gyalogolniuk, ha leáll egy metró, vagy egy villamos.
Nem véletlen, hogy a közösségi közlekedést használók az elérhetőséggel (86%) – tehát azzal, hogy a BKK járatai és szolgáltatásai csaknem mindig és mindenhol hozzáférhetők –, az utastájékoztatással (85%) és a megbízhatósággal (85%) a legelégedettebbek.
A vizsgálat kitért az ügyfelekkel leggyakrabban érintkező dolgozók megítélésére is. A megkérdezettek szerint a BKK és szolgáltatóinak munkatársai mind udvariasság, mind segítőkészség tekintetében megfelelően állnak az ügyfelekhez. Különösen a pénztárosok és a járművezetők értek el jó eredményt a felmérésen. Az ügyfelek pozitív véleményéhez többek között az is hozzájárulhatott, hogy a BKK nemrég megreformálta a beléptetéses jegyellenőrzést. Ma már nem egy külső partner, hanem a BKK saját munkatársai dolgoznak például a metróállomások bejáratainál.
BKK: informatív, gyors, olcsó
A fővárosban közlekedők leginkább a biztonságot és a BKK járatainak, szolgáltatásainak megbízhatóságát mérlegelik, amikor a közösségi közlekedést választják. Ez utóbbiban az alábbi szempontok játszanak fontos szerepet.
Biztonság: A megbízhatóság mellett az egyik legfontosabb szempont a közösségi közlekedésben a biztonság. Nem véletlen, hogy a BKK még 2020 végén stratégiai partnerséget kötött a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal, és azóta rendszeresen közös ellenőrzéseket végez a két társaság. Ugyan a válaszadók 98 százaléka legalább megfelelőnek tartja a közösségi közlekedés biztonságát, azonban az általános elégedettségi szint 81 százalékon áll. A járműállomány kétharmadán már működik utastéri kamerarendszer – amelyre a BKK hangbemondással is felhívja a figyelmet járatain – a legtöbben ennek meglétét jelölték meg a biztonság egyik fontos feltételeként.
Utastájékoztatás: Összességében a válaszadók 97 százaléka legalább megfelelőnek találja a budapesti közösségi közlekedés tájékoztatását. Ebben komoly szerepe van a digitalizációnak, ami egyre nagyobb szerepet kap a BKK fejlesztéseiben.
Árszínvonal: A közösségi közlekedés árszínvonalával a megkérdezettek 81 százaléka elégedett. Ebben jelentős szerepe lehet annak, hogy a BKK havi bérleteinek ára – egyedülálló módon – közel 10 éve nem emelkedett.
Komfort: A BKK által biztosított komfortot a fővárosban közlekedők 80 százalékra értékelték. A föld alatti közlekedés kényelme mind megálló, mind jármű vonatkozásában magasabb értékeket ért el.
Gyorsaság: A válaszadók nagy többsége (76%) megfelelőnek, vagy kifejezetten gyorsnak találja a közösségi közlekedést. Ebből a szempontból a különböző, Budapesten is szolgáltató közlekedési társaságok közül a BKK-val voltak a legelégedettebbek a megkérdezettek. Ráadásul a BKK ügyfelei nem csak az utakon elégedettek a sebességgel: a válaszadók 91 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem kell sok időt töltenie sorban állással a jegypénztáraknál, vagy az ügyfélszolgálatokon.
A BKK által készített kutatásból tehát egyértelműen kiderült, hogy a közösségi közlekedés használatának legfőbb oka, hogy gyors, kedvező áron elérhető, kényelmes és egyszerű. Ráadásul a felmérésben résztvevő, jellemzően autóval közlekedő emberek 10 százaléka is nyitott arra, hogy az autójából átüljön a BKK járataira, amely fontos cél a társaság által megfogalmazott Budapesti Mobilitási Tervben is, hiszen rövid és hosszú távon is ez biztosíthatja a város élhetőségét. Ennek érdekében a BKK a jövőben is kiemelt figyelmet fordít ügyfelei visszajelzésére és ennek megfelelően fejleszti Budapest közlekedését – derül ki közleményből.
Cash/fotó: BKK
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…
Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…