Categories: Hírek

Az orosz-ukrán háború lehet egy újabb kihívás

Innen 600 ezer utasra számítottunk

 

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az AIRportal.hu -nak bemutatta a tervek szerint 2024-ben újra megnyíló 1-es terminál látványterveit, beszélt a 2-es terminál előtti parkoló visszaépítéséről, a világjárvány után újraépülő útvonalhálózatról, a fellendülő utasforgalom kezeléséről, valamint a Cargo City idei bővítéséről is.

Chris Dinsdale

A járvány hatása egyre kevésbé érződik a budapesti repülőtéren; kiszámíthatóan és folyamatosan növekszik a forgalom, hónapról hónapra. Egyértelműen látszik, hogy a prognózisok beigazolódnak, vagyis 2023-ra, legkésőbb 2024-re a légiforgalom várhatóan ismét el fogja érni a 2019-es szintet, onnan pedig további növekedésnek indul.

A menetrendben megtalálható járatok kiszámíthatóan és stabilan közlekednek; megszűnt minden hektikusság, ami a járvány elején még jellemző volt. Beálltak a rendszerek, a protokollok; az utasok magabiztosan indulnak neki újra a repülős utaknak. Nyilvánvaló az is, hogy az egyre nagyobb mértékű átoltottság és az utazási korlátozások feloldása is lök egyet az utazási kedven, ráadásul az országok többsége a beoltottak számára gyakorlatilag szabad mozgást tesz lehetővé.

Az idei évre utasforgalom tekintetében a 2019-es rekord évünk mintegy 75%-ával számolunk, azonban ez még tolódhat némileg felfelé vagy lefelé, attól függően, hogy mi történik Ukrajnában és a tágabb értelemben vett gazdasággal.

Ukrajnából és Oroszországból idén összesen 600 ezer utasra számítottunk, de ezt befolyásolja a háború.

Emellett a konfliktus légiforgalomra gyakorolt egyéb hatásai – például az olajárak, a gazdasági teljesítmény és az általános utazási kedv – a helyzet alakulásától függenek majd, ami egyelőre nem látható előre pontosan. Vagyis a járvány kapcsán lejöttünk a hullámvasútról, és bízom benne, hogy az ukrán helyzet nem ültet fel minket egy másikra.

Azt megjegyezném, – mondta Chris Dinsdale – hogy az ukrajnai háború kitörése óta eltelt három hétben, az ukrán és orosz célállomások kivételével, még nem tapasztaltunk csökkenést az utasforgalomban.

A jelenlegi ismereteink alapján tehát sűrű nyári szezon várható – olvasható a portál hírei között.

Cash/fotó: BUD

Double D

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

10 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

1 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

2 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

2 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

2 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

3 nap ago