Categories: Könyvelés

A kata-keret és az infláció

Emelni kellene

A kata adónemet kilenc éve, 2013-ban vezették be, majd négy évvel később az eredeti, 6 millió forintos bevételi értékhatárt 12 millió forintra emelték. De mintha ma már ez is kevés lenne…

Egy dolog már 9 éve változatlan: 50 ezer forint a befizetendő havi kata (másodosoknak, nyugdíjasoknak 25 ezer). Bár időközben bevezettek egy választható, emelt összegű, 75 ezer forintos katát is azoknak, akik majdani nyugdíjuk értékvesztését kívánják elkerülni, ma már ez sem annyira vonzó…

De mi lesz a kata 12 milliós keretével, ha elszáll az infláció?

A jelentős áremelkedések miatt talán érdemes lehet legalább 15, de inkább 18 millió forintra növelni a kisadózó vállalkozások tételes adójának éves bevételi maximumát – vélik egyes pénzügyi szakértők. Ez abszolút jogos lehet, hiszen a kata adóformát elsősorban a szolgáltatási szektorban tevékenykedők alkalmazzák.


Ugyanakkor az alanyi áfamentesség felső határa is évi 12 millió forint, annak megemeléséhez viszont az Európai Unió engedélyére van szükség. Ez hosszadalmas folyamat, de nem lehetetlen. Célszerű lenne a két értékhatárt egyszerre, azonos összegre emelni. Az EU-val történő egyeztetések akár több hónapot is igénybe vehetnek, ezért az emelés már inkább a 2023-as adóév vonatkozásában lehet aktuális.

Kérdés, hogy minderre megvan-e a kormányzati szándék. Vélhetően ma még fontosabb és sürgetőbb feladatok vannak, úgy politikai, mint pénzügyi szempontból…

-oli-

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

1 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago