A kata adónemet kilenc éve, 2013-ban vezették be, majd négy évvel később az eredeti, 6 millió forintos bevételi értékhatárt 12 millió forintra emelték. De mintha ma már ez is kevés lenne…
Egy dolog már 9 éve változatlan: 50 ezer forint a befizetendő havi kata (másodosoknak, nyugdíjasoknak 25 ezer). Bár időközben bevezettek egy választható, emelt összegű, 75 ezer forintos katát is azoknak, akik majdani nyugdíjuk értékvesztését kívánják elkerülni, ma már ez sem annyira vonzó…
De mi lesz a kata 12 milliós keretével, ha elszáll az infláció?
A jelentős áremelkedések miatt talán érdemes lehet legalább 15, de inkább 18 millió forintra növelni a kisadózó vállalkozások tételes adójának éves bevételi maximumát – vélik egyes pénzügyi szakértők. Ez abszolút jogos lehet, hiszen a kata adóformát elsősorban a szolgáltatási szektorban tevékenykedők alkalmazzák.
Ugyanakkor az alanyi áfamentesség felső határa is évi 12 millió forint, annak megemeléséhez viszont az Európai Unió engedélyére van szükség. Ez hosszadalmas folyamat, de nem lehetetlen. Célszerű lenne a két értékhatárt egyszerre, azonos összegre emelni. Az EU-val történő egyeztetések akár több hónapot is igénybe vehetnek, ezért az emelés már inkább a 2023-as adóév vonatkozásában lehet aktuális.
Kérdés, hogy minderre megvan-e a kormányzati szándék. Vélhetően ma még fontosabb és sürgetőbb feladatok vannak, úgy politikai, mint pénzügyi szempontból…
-oli-
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…