Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a továbbfejlesztett GTF Advantage hajtómű, hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit – írja az airportal.hu
Az amerikai hajtóműgyártó a floridai West Palm Beach-en működő tesztközpontjában hajtotta végre a továbbfejlesztett GTF Advantage próbáit a keverésmentes alternatív üzemanyaggal.
A mai repülőgépek hajtóműveinek többsége csak a hagyományos fosszilis tüzelőanyaggal – általában legalább fele-fele arányban – keverve használhat fenntartható forrásból előállított üzemanyagot (SAF), az iparági szereplők károsanyag-kibocsátást csökkentő törekvései között fontos helyet tölt be az alternatív kerozin minél nagyobb arányú használata.
A Pratt & Whitney 2021 decemberében mutatta be az A320neo típuscsalád 2016-ban forgalomba állított hajtóművének továbbfejlesztett változatát, a GTF Advantage takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható forrásból előállított üzemanyagokkal is.
A GTF Advantage az Airbus A320neo családon jelenleg is használt Pratt & Whitney PW1100G-JM erőforrás új változata, amelyet 2024 januárjától kínál a gyártó – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Pratt & Whitney
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…
A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…