Egy elhúzódó orosz-ukrán háború komolyabb gondot okoz, mint a világjárvány. A VW vezetése azon gondolkodik, hogy termelésének jelentős részét áthelyezi az USA-ba és Kínába – írja a Financial Times.
A Volkswagen fontolgatja, hogy termelésének nagyobb részét Európán kívülre helyezi át, ha az ukrajnai konfliktus folytatódik – mondta a vállalat vezérigazgatója, mivel a kontinens legnagyobb autógyártója azzal szenved, hogy a háború sújtotta országban működő alkatrészgyártóktól próbálja biztosítani a létfontosságú beszállításokat.
„További beruházásokon kell gondolkodnunk az Egyesült Államokban és a tengerentúlon” – mondta Herbert Diess kedden újságíróknak. Hozzátette, hogy a VW már most is 100 ezer egység gyártását helyezte át Amerikába és Kínába, hogy kikerülje az ellátási szűk keresztmetszeteket.
Diess a múlt héten azt mondta a lapnak, hogy egy elhúzódó háború nagyobb hatással lehet a világgazdaságra, mint a koronavírus járvány, amely hetekre leállította az autógyárakat.
A német konszern adózás előtti nyeresége 2021-ben meghaladta a 20 milliárd eurót, ami csaknem kétszerese az előző évinek, és magasabb a 2019-es 18,4 milliárd eurónál.
A VW Porsche márkája továbbra is a csoport élén állt a nyereségesség tekintetében, 16,5 százalékos árrést ért el, részben a kínai rekordkiszállításoknak köszönhetően. A vállalat közölte, hogy továbbra is tervezi a luxusautó-gyártó részleges tőzsdei bevezetését az év vége felé – olvasható portfolio.hu hírei között.
Cash/fotó: VW Group
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…