Categories: Hírek

Megtorpanás tapasztalható

Kia e-Niroból fogyott a legtöbb Európában

 

Az egész európai elektromos autós piac növekedése egy kissé megtorpant, de persze ez attól függ, mihez mérjük a számokat. Ha a múlt év decemberéhez, akkor némi csökkenést fedezhetünk fel, ám ha a tavalyi év ugyanezen időszakához, akkor már mindjárt növekedést mutatnak az eredmények – írja az e-cars.hu

2022 januárjában az európai kontinensen 156.236 darab új elektromos meghajtású személyautót adtak el, ami egy kellemes 39 százalékos növekedés a 2021-es év januárjához képest. Ezzel együtt az új eladásokból kivett részesedésük is megnőtt az elektromos autóknak, 19 százalékra.

Az új elektromos autós eladásokból a tisztán elektromos meghajtásúak 53 százalékkal vették ki a részüket, ami azt mutatja, hogy folyamatosan növekszik az igény erre a fajta hajtásmódozatra. Míg a plug-in hibridek iránt egyre inkább csökken a kereslet Európában. Hajtáslánc tekintetében az alábbi volt a megoszlás:

BEV: 83.000 darab (78 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest, 10 százalékos piaci részesedés).

PHEV: 73.000 darab (11 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest, 9 százalékos piaci részesedés).

Összesen: 156.236 darab (39 százalékos növekedés tavaly januárhoz képest, 19 százalékos piaci részesedés).


Csak emlékeztetőként, a 2021-es év egészében 2.272.666 új elektromos meghajtású (BEV, PHEV) személyautó talált gazdára, ami 66 százalékkal volt több, mint 2020-ban (1,37 millió darab).

A Top10-es lista darabszámokkal:

  1. Kia Niro EV (e-Niro) – 4035
  2. Peugeot 3008 PHEV – 3615
  3. Audi Q4 e-tron – 3585
  4. Renault ZOE – 3432
  5. Volvo XC40 PHEV – 3425
  6. Hyundai Ioniq 5 – 3407
  7. Hyundai Kona Electric – 3371
  8. Fiat 500 electric – 3339
  9. Dacia Spring – 3275
  10. Volkswagen ID.4 – 3247

Az e-modellek gyártásából:

  1. Volkswagen Group – 20.3% részesedés (Audi – 6.8%, Volkswagen – 6.2%)
  2. Stellantis – 16.4% részesedés (Peugeot 6.9%)
  3. Hyundai Motor Group – 13.2 % részesedés (Kia 7.2%, 6%)
  4. BMW Group – 12.4% részesedés (BMW 9.7%)
  5. Mercedes Group – 10.7% részesedés (Mercedes-Benz 9.5%)
  6. Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség- 8.7% részesedés
  7. Geely-Volvo – 8.3% részesedés (Volvo  6.7%)

Cash/fotó: Youtube

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

18 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

18 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago