Categories: Hírek

Jönnek a Toyota, a Hino és az Isuzu buszai

Elektromos és hidrogén cellás járművek

 

A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota és leányvállalata, a Hino, a Isuzuval együttműködve felgyorsítja a buszok elektrifikációját. A Hino és az Isuzu már 2024-ben megkezdi új közös fejlesztésű alacsonypadlós városi akkumulátoros elektromos buszainak gyártását – írja a Toyota News.

A Toyota évtizedek óta vezető szerepet tölt be a jármű-elektrifikáció terén, mára világszerte közel 20 millió öntöltő hibrid elektromos autót értékesített, ő jegyzi a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtását és nemrégiben komoly akkumulátoros elektromos offenzívát is bejelentett, 2030-ig 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus modell bemutatást ígérve.

Nem mindenki tudja azonban, hogy a Toyota a tulajdonában lévő Hino teherautó és buszmárka révén a teher és személyszállítás piacán is meghatározó szereplő. A Toyota most leányvállalatával, a Hinoval közösen partnerségre lép az Isuzuval, amelynek célja a zéró emissziós akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás elterjesztése az áruszállításban és személyszállításban is. Az együttműködés keretében fejlesztett akkumulátoros elektromos Toyota, Hino és Isuzu akkumulátoros elektromos buszok már 2024-ben megjelenhetnek a piacon, amelyet további akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek követnek majd. A közös fejlesztésű buszokat a Hino és Isuzu közös vegyesvállalata, a J-Bus gyártja majd.

A három autógyártó együttműködik a Commercial Japan Partnership Technologies vállalattal is, amely a társadalmi problémák megoldásán dolgozik a CASE-technológiák elterjedésével.

A Toyota, a Hino és az Isuzu azt reméli, hogy az együttműködés keretében egyszerre növelhetik vásárlóik választási lehetőségeit a felhasználás típusának megfelelő meghajtás kiválasztása kapcsán és csökkenthetik a méretgazdaságosságból fakadóan a járművek előállítási költségét, egyben a praktikus és fenntartható elektrifikált járműveket is népszerűsítve.

A Toyota leányvállalat Hino és az Isuzu 2002 óta működik együtt az autóbusz-üzletágban, és mindig pontosan lekövetik a japán buszüzemeltetők igényeit. A karbonsemlegesség irányába tett közelmúltbeli gyors lépések megnövelték a zéró emissziós városi és helyközi buszok iránti igényt, és két vállalat reagálni kíván erre. A 2024-ben bemutatni szándékozott alacsonypadlós akkumulátoros elektromos városi busz az Isuzu akkumulátoros elektromos technológiáján alapul majd. Annak érdekében, hogy a fedélzeti balesetek számát nullára csökkentésék, az akkumulátoros elektromos járművek által biztosított elrendezési szabadságot kihasználva az autóbusz utasterének alacsonypadlós területe jelentősen bővíthető lesz a hagyományos, lépcsőzetes padlóval rendelkező buszokhoz képest, ezzel jelentősen javítva az utazás biztonságát.

Ugyanerre az alacsonypadlós platformra épül majd a Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiájának felhasználásával a helyközi és távolsági járatok számára kifejlesztésre kerülő  változat is. Ez a technológia már most sikerrel működik a második generációs Toyota Miraiban épp úgy mint a Toyota SORA buszban. Azzal, hogy az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatok esetén ugyanazokat az alkatrészeket használják, a Toyota, a Hino és az Isuzu számára lehetővé válik a költségek (és így a végső bekerülési ár) jelentős csökkentése, míg az új generációs üzemanyagcellák bevezetésével, valamint a Toyota és a Hino FCEV-buszokra irányuló fejlesztési know-how-jának felhasználásával hosszabb élettartamú, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező elektrifikált járműveket tudnak létrehozni – olvasható a kiadott sajtóanyagban.

Forrás: Toyota News

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

10 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

10 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago