Categories: Hírek

Uniós szabvány az elektromos töltőkre

Hálózatoknál tervezni kell a plusz terhelést is

 

Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások. Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé – írja az autoszektor.hu

Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.

Egy friss előrejelzés szerint a következő bő egy évtizedben Európában több mint 60 millió töltőt kell majd telepíteni, és mintegy 115 milliárd eurós beruházásra lesz szükség az e-autózást kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésére. A rövidzárlatok, a túlmelegedés és az áramütés elkerülése érdekében kulcsfontosságú az elektromos biztonság.

Ezt szem előtt tartva lépett életbe 2022. február 3-án az Európai Unió tagországaiban, valamint az Egyesült Királyságban, Izlandon, Norvégiában, Svájcban, Macedóniában, Szerbiában és Törökországban egy új, elektromos töltőkre vonatkozó szabvány. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezekben az államokban csak olyan töltőberendezéseket lehet értékesíteni, amelyek megfelelnek az új előírásoknak. A piac már felkészült a szigorúbb műszaki elvárásokra.
– A nyilvános használatra szánt töltők esetében ez talán kisebb probléma, mivel ezeket jellemzően komoly tapasztalattal és háttérrel rendelkező szervezetek üzemeltetik. Az otthoni töltés kapcsán viszont fel kell hívni az egyéni felhasználók figyelmét a lehetséges kockázatokra és a biztonságos körülmények kialakítására – mutatott rá Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Elektromos autó vásárlásakor általános gyakorlat, hogy a gyártó ad töltőt a jármű mellé, amely természetesen megfelel az értékesítéshez szükséges műszaki előírásoknak. Ugyanakkor a telepítésük során különös gondossággal kell eljárni. – Célszerű felmérni akár már vásárlás előtt, hogy az otthonunk elektromos hálózata alkalmas-e egyáltalán a nagy teljesítményt igénylő e-autó töltésre. Olyan kérdéseket kell tisztázni például, hogy bírja-e a hálózat a plusz terhelést, milyen kábelek futnak a falban, hogyan lettek bekötve – ehhez a felméréshez és a telepítéshez is mindenképpen kérjük szakemberek segítségét. A Schneider Electric az elmúlt években többszáz hazai villanyszerelőt képzett ki arra, hogy megfelelő módon tudják telepíteni az e-autó töltőket – fűzte hozzá Racsek Dániel.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

20 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

20 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago