Tarifaemelésért demonstráltak a taxisok február elején Budapesten a Hősök terén, majd a követeléseiket tartalmazó petíciót adtak át a Főpolgármesteri Hivatalban és a Miniszterelnökségen – hangzott el az ATV-n.
A szervezők szóvivője akkor arról beszélt, az utolsó tarifakorrekció, vagyis 2017 óta a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 15 százalékkal emelkedtek az árak, az üzemanyagok pedig 40 százalékkal drágábbak, mint 2017-ben. Emellett azóta mintegy 2 millió forinttal drágult a taxiszolgáltatásra alkalmas autók átlagára és jelentős veszteséget okozott az elmúlt időszak járványhelyzete is a személyfuvarozók számára.
Nem véletlen, hogy csökkent a taxisok száma, az elmúlt másfél évben, hiszen olyan költségigénye van a taxiszolgáltatás fenntartásának, hogy azok az emberek, akik az elmúlt évben ebből éltek, nem vállalták, és nem is szeretnének visszatérni – mondta Metál Zoltán az ATV Start című műsorában. Az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta, hogy minimum 30 százalékos emelést szeretnének.
Egy konszenzust kell a szakmai szervezetnek és a fővárosnak is összehoznia, ha ez megvan, akkor jön a politikai akarat. A Fővárosi Önkormányzattal tavaly novemberben indultak meg a tárgyalások. Két munkabizottságot hoztak létre, az egyik egy szolgáltatásokkal foglalkozó bizottság, a másik pedig a tarifával foglalkozik.
A taxisok 10 százaléka élt azzal a lehetőséggel, hogy elektromosra cseréljék az autójukat, de Metál Zoltán megjegyezte, hogy ehhez szükség volt arra is, hogy 7-8 millió forint legyen a taxis zsebében. A pályázat része volt, hogy három évig kötelező casco-t kötni és üzemeltetni az autót, mire a biztosítók kétszeresére növelték az elektromos autók biztosítási díjait – mondta a szövetség elnöke.
Link: https://www.atv.hu/belfold/20220218/minimum-30-szazalekos-tarifaemelest-szeretnenek-a-taxisok
Cash/fotó: ATV
Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…
Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…