Szombaton rendezték a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a RobonAUT 2022 versenyt, ahol emberi beavatkozás nélkül kellett autóknak egy gyorsasági és egy akadálypályát teljesíteniük.
Hosszú évek óta folyik az autonóm vezetéstechnológia fejlesztése. Ha e témakör szóba kerül, a legtöbb embernek a sofőr nélküligépjárművek, drónok vagy éppen repülő taxik sejlenek föl, pedig ez ettől jóval összetettebb. Minden eddig felsorolt kategóriában már léteznek prototípusok és folynak a tesztelések, ugyanakkor ötös szintű (legmagasabb) autonóm járművek még korlátozott területre is csak ideiglenes engedéllyel rendelkeznek. Folynak különböző fejlesztések idehaza is, csak erről a széles publikum kevésbé informált. Számítástechnikai agytrösztjeink és mérnökeink, az általuk készített eszközök, technológiák és rendszerek keresettek és integrálódnak a nemzetközi tudományos világba.
Mindez felvezetése annak a rendezvénynek, amit szombaton tartottak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Évente találkoznak azok a fejlesztők, akik időről-időre bemutatják, ki, hol is tart a technológiai fejlődésben.
Első ránézésre azt lehetne gondolni, hogy ez is egy technikai sport. Felnőttek „távirányítású” kisautókkal, robotokkal „játszanak”. Gyorsasági versenyeznek és akadálypályát kell leküzdeniük az indulóknak. Nem a méret számít – mondhatnánk, hiszen itt kicsiben modellezhető, amit más méretben is fejlesztenek és tesztelnek – gondolom ezt kisebb költségvetésből, bár ezen a szinten sincs „olcsó” alkatrész.
Szóval nem csak látványosak ezek a rendezvények, de szükségesek és hasznosak is.
Cash/fotó: MTI
Robotautó a RobonAUT 2022 versenyen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2022. február 12-én. Az autóknak emberi beavatkozás nélkül kell végighaladniuk egy gyorsasági és egy akadálypályán.
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…
A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…