Categories: Hírek

Audi matt, ami tekintetet fókuszál

Szériagyártás négy színben

 

Az Audi Hungaria több mint 160 ezer autót gyárt évente, melyek fényezése a 43 ezer négyzetméter alapterületű lakkozóban történik. A színválasztásnak csak a vevő fantáziája szabhat határt: a karosszériák a 6,5 kilométer hosszú gyártósoron, a legkülönbözőbb színeket magukra öltve válnak ellenállóvá a környezeti hatásokkal szemben – írja a jarmuipar.hu   

A Győrben készülő autók a lakkozás után mind a szigorú funkcionális követelményeket, mint pl. a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem, mind a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásokat, többek között a színtónus-stabilitására és a struktúrára vonatkozó elvárásokat is maximálisan teljesítik.

A vállalat lakkozóüzemének portfóliója most egy új kompetenciaterülettel bővült: az Audi konszernben Győrben készülnek először a matt és a fényes lakkozású autók ugyanazon a gyártósoron, szériagyártásban.

„Számunkra vevőink elégedettsége kiemelten fontos szempont. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az új technológiánk bevezetése is ügyféligényből indult ki. Az első megrendelés egy matt színű RS Q3 modellre vonatkozott. A kihívást elfogadva, kezdetben kézi lakkozással teszteltük és készítettük elő az új technológia szériagyártásba történő bevezetését. Az Audi konszernben a győri az első üzem, ahol a sorozatgyártás keretei között, ugyanazon a gyártósoron fényes és mattlakkot is tudunk készíteni. Mindez gyártásunk nagyfokú rugalmasságát és az új technológiák iránti nyitottságunkat bizonyítja” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásáért felelős igazgatósági tagja.

A mattlakkozás szériában történő alkalmazását alapos előkészületek előzték meg. Elsőként a tesztlakkozások zajlottak, majd egy laborvizsgálati szakasz következett, mely a fényezett felület bevizsgálására irányult, biztosítandó, hogy a gyártott termék minden követelménynek megfeleljen.

Az új technológia bevezetéséhez a vállalat munkatársai felkészítették a gyártási infrastruktúrát: kiépítették a körvezetéket a lakkellátó termektől a robottérig, illetve a robotokat is átalakították. Az üzemben lévő 10 lakkozórobotot a mattlakkozás sajátosságainak megfelelően programozták és tesztelték. Így minden készen állt a mattlakozás sorozatgyártásba történő bevezetésére.

A mattlakkozás a Győrben gyártott valamennyi modellváltozat (Audi TT, TT RS Coupé és Roadster, illetve Q3, RS Q3 és ezek Sportback kivitelei) esetében elérhető. A szériagyártás négy színnel indult el: Daytona-szürke, Tőr-ezüst, Harmat-szürke és Piton-sárga árnyalatok közül lehet választani – derül ki a tájékoztatóanyagból.

Cash/fotó: youtube.com

 

Double D

Recent Posts

Új lehetőségek a piacon Az elektromobilitás és a taxizás közös jövője

Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…

15 óra ago

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

4 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

4 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

5 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

6 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

6 nap ago