Az Audi Hungaria több mint 160 ezer autót gyárt évente, melyek fényezése a 43 ezer négyzetméter alapterületű lakkozóban történik. A színválasztásnak csak a vevő fantáziája szabhat határt: a karosszériák a 6,5 kilométer hosszú gyártósoron, a legkülönbözőbb színeket magukra öltve válnak ellenállóvá a környezeti hatásokkal szemben – írja a jarmuipar.hu
A Győrben készülő autók a lakkozás után mind a szigorú funkcionális követelményeket, mint pl. a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem, mind a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásokat, többek között a színtónus-stabilitására és a struktúrára vonatkozó elvárásokat is maximálisan teljesítik.
A vállalat lakkozóüzemének portfóliója most egy új kompetenciaterülettel bővült: az Audi konszernben Győrben készülnek először a matt és a fényes lakkozású autók ugyanazon a gyártósoron, szériagyártásban.
„Számunkra vevőink elégedettsége kiemelten fontos szempont. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az új technológiánk bevezetése is ügyféligényből indult ki. Az első megrendelés egy matt színű RS Q3 modellre vonatkozott. A kihívást elfogadva, kezdetben kézi lakkozással teszteltük és készítettük elő az új technológia szériagyártásba történő bevezetését. Az Audi konszernben a győri az első üzem, ahol a sorozatgyártás keretei között, ugyanazon a gyártósoron fényes és mattlakkot is tudunk készíteni. Mindez gyártásunk nagyfokú rugalmasságát és az új technológiák iránti nyitottságunkat bizonyítja” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásáért felelős igazgatósági tagja.
A mattlakkozás szériában történő alkalmazását alapos előkészületek előzték meg. Elsőként a tesztlakkozások zajlottak, majd egy laborvizsgálati szakasz következett, mely a fényezett felület bevizsgálására irányult, biztosítandó, hogy a gyártott termék minden követelménynek megfeleljen.
Az új technológia bevezetéséhez a vállalat munkatársai felkészítették a gyártási infrastruktúrát: kiépítették a körvezetéket a lakkellátó termektől a robottérig, illetve a robotokat is átalakították. Az üzemben lévő 10 lakkozórobotot a mattlakkozás sajátosságainak megfelelően programozták és tesztelték. Így minden készen állt a mattlakozás sorozatgyártásba történő bevezetésére.
A mattlakkozás a Győrben gyártott valamennyi modellváltozat (Audi TT, TT RS Coupé és Roadster, illetve Q3, RS Q3 és ezek Sportback kivitelei) esetében elérhető. A szériagyártás négy színnel indult el: Daytona-szürke, Tőr-ezüst, Harmat-szürke és Piton-sárga árnyalatok közül lehet választani – derül ki a tájékoztatóanyagból.
Cash/fotó: youtube.com
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…