Categories: Hírek

Audi matt, ami tekintetet fókuszál

Szériagyártás négy színben

 

Az Audi Hungaria több mint 160 ezer autót gyárt évente, melyek fényezése a 43 ezer négyzetméter alapterületű lakkozóban történik. A színválasztásnak csak a vevő fantáziája szabhat határt: a karosszériák a 6,5 kilométer hosszú gyártósoron, a legkülönbözőbb színeket magukra öltve válnak ellenállóvá a környezeti hatásokkal szemben – írja a jarmuipar.hu   

A Győrben készülő autók a lakkozás után mind a szigorú funkcionális követelményeket, mint pl. a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem, mind a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásokat, többek között a színtónus-stabilitására és a struktúrára vonatkozó elvárásokat is maximálisan teljesítik.

A vállalat lakkozóüzemének portfóliója most egy új kompetenciaterülettel bővült: az Audi konszernben Győrben készülnek először a matt és a fényes lakkozású autók ugyanazon a gyártósoron, szériagyártásban.

„Számunkra vevőink elégedettsége kiemelten fontos szempont. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az új technológiánk bevezetése is ügyféligényből indult ki. Az első megrendelés egy matt színű RS Q3 modellre vonatkozott. A kihívást elfogadva, kezdetben kézi lakkozással teszteltük és készítettük elő az új technológia szériagyártásba történő bevezetését. Az Audi konszernben a győri az első üzem, ahol a sorozatgyártás keretei között, ugyanazon a gyártósoron fényes és mattlakkot is tudunk készíteni. Mindez gyártásunk nagyfokú rugalmasságát és az új technológiák iránti nyitottságunkat bizonyítja” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásáért felelős igazgatósági tagja.

A mattlakkozás szériában történő alkalmazását alapos előkészületek előzték meg. Elsőként a tesztlakkozások zajlottak, majd egy laborvizsgálati szakasz következett, mely a fényezett felület bevizsgálására irányult, biztosítandó, hogy a gyártott termék minden követelménynek megfeleljen.

Az új technológia bevezetéséhez a vállalat munkatársai felkészítették a gyártási infrastruktúrát: kiépítették a körvezetéket a lakkellátó termektől a robottérig, illetve a robotokat is átalakították. Az üzemben lévő 10 lakkozórobotot a mattlakkozás sajátosságainak megfelelően programozták és tesztelték. Így minden készen állt a mattlakozás sorozatgyártásba történő bevezetésére.

A mattlakkozás a Győrben gyártott valamennyi modellváltozat (Audi TT, TT RS Coupé és Roadster, illetve Q3, RS Q3 és ezek Sportback kivitelei) esetében elérhető. A szériagyártás négy színnel indult el: Daytona-szürke, Tőr-ezüst, Harmat-szürke és Piton-sárga árnyalatok közül lehet választani – derül ki a tájékoztatóanyagból.

Cash/fotó: youtube.com

 

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago