A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet idején lejáró okmányok június 30-ig érvényesek, ezért arra kérik az érintetteket, hogy mielőbb újítsák meg azokat – hívta fel a figyelmet György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
Közösségi oldalán megosztott videoüzenetében elmondta, hogy több millió okmány érvényességét kell meghosszabbítani. Emlékeztetett, az Országgyűlés döntött arról, hogy a veszélyhelyzet idején lejáró okmányok 2022. június 30-ig érvényesek.
Az államtitkár arra kért mindenkit, hogy ne várják meg az utolsó hónapokat, heteket, hanem mielőbb hosszabbítsák meg lejáró, vagy már lejárt okmányaikat.
Az államtitkár közölte: a személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély, műszaki érvényesség, közgyógyellátás stb. mind az érintett körbe tartozik.
Országszerte 310 kormányablakot lehet felkeresni időpontfoglalással vagy a helyszínen sorszámhúzással – tette hozzá.
Időpontot foglalni a 1818-as telefonszámon vagy az időpontfoglaló weboldalon lehet.
Érdemes átgondolni, még van idő, érdemes nem az utolsó pillanatban kapkodni, mert a közigazgatás leterheltsége, a rengeteg kérelem feltorlódása, több hetes, akár hónapos időt is igénybe vehet a lejárt okmányok érvényesítése.
Az ellenőrző hatóságokat viszont ez nem fogja érdekelni, hiszen a lehetőség adott volt, és most is adott. Ne halogassa ezeket a vésőkig senki sem!
Cash/fotó: rendőrség
San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…