A Toyota kutatóközpontjának vezetője, Gill Pratt elmagyarázta, hogy miért kétélű fegyver az elektromos hatótáv megszállott növelése, és mindez hogyan okozhat kárt a tisztább klímának – ismerteti az autógyártó álláspontját a Toyota News.
Míg az autóipar előszeretettel próbálja lenyűgözni az embereket az elektromos autók hatótávolságának ugrásszerű növelésével, a Toyota vezető tudósa szerint ez hibás irány. A szakember szerint valójában a szükségesnél nagyobb hatótávért fizetni feleslegesen drága, ráadásul káros lehet a bolygóra nézve.
„Egy nem (teljesen) kihasznált akkumulátort magunkkal cipelni környezeti szempontból nem pozitív dolog.” – mutat rá Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor nemcsak teljesen feltöltve nehéz, hanem lemerült állapotban, és akkor is, amikor alig van kihasználva. „Ha veszel egy 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkező autót, de minden nap csak 65 kilométert teszel meg, majd éjszaka bedugod, az autó akkumulátorkapacitásának 90 százalékát céltalanul hurcolod magaddal.” – érvel Pratt.
A nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor ráadásul nagyon drága is. Pratt úgy véli, ehelyett a kisebb, „megfelelő méretű” akkumulátorokat kellene előnyben részesíteni, amelyek a szépen lassan már szinte mindenütt elérhető töltés lehetőségével közösen harmóniát tudnak teremteni hatótávolság tekintetében.
Ez ráadásul lehetővé tenné a könnyebb autók gyártását, amelyek kisebb akkumulátorral is kellően nagy hatótávolságot tudnak biztosítani szélesebb körben.
A Toyota ugyanis Pratt elmondása szerint azokra az emberekre is gondol, akik számára nem áll rendelkezésre megfelelő töltési infrastruktúra, vagy kitartanak meglévő autójuk mellett a következő 12 évben, vagy akár tovább is.
Jelenleg Kínán, Nyugat-Európán és Japánon kívül a világ nagy részén szükség lenne egyszerű töltési lehetőségek kialakítására, nem is beszélve az Egyesült Államok jelentős részéről.
A Toyota eladásainak nagy részét még akkor is a belső égésű motor és az elektromos meghajtás kombinációját jelentő hibrid elektromos autók teszik majd ki, amikor eléri a közelmúltban kitűzött célját, azaz 2030-ra évi 3,5 millió zéró emissziós akkumulátoros elektromos autót ad el.
Az európai, amerikai és kínai Lexus eladásoknak ugyanakkor addigra már 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos járművek.
A városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autók egyébiránt Európában és így Magyarországon is a Toyota értékesítéseinek nagyságrendileg 65%-át és a Lexus értékesítések közel 100%-át teszik ki, 2025-re pedig már egyetlen olyan autót sem kínál majd a vállalat amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással – olvasható a Toyota News anyagában.
Forrás: Toyota News
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…
A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…