Categories: Hírek

A héten metrópótló buszok járnak

Emberi hiba és technikai hiányosság

 

Kiemelték az összeütközött metrókocsikat a hármas metró vonaláról. Még péntek késő este, a Kőbánya-Kispest-i kocsiszínnél ütközött össze két metró szerelvény, a karambol következtében egy harmadik megsérült. A baleset miatt változik a közlekedés rendje hétfőtől.

A baleset miatt január 24.-én, hétfőtől változik a közlekedési rend a vonalon: a helyreállítási munkák befejezéséig Kőbánya-Kispest állomást hétköznap is csak metrópótló autóbusszal lehet megközelíteni. Ennek nyomán a 3-as metró csak az Újpest-központ és a Lehel tér közötti, valamint a Nagyvárad tér és a Határ út állomás közötti szakaszokon közlekedik – közölték a BKV.

Mint arról hírt adtunk, még pénteken késő este, a Kőbánya-Kispest-i végállomás úgy nevezett „kihúzó” szakaszán, az utasok által nem használt területen ütközött össze a hármas metró két szerelvénye. A karambol következtében egy ott álló harmadik szerelvény is megrongálódott. Utasok nem voltak a szerelvényeken, és a járművezetők sem sérültek meg.

Bíró Endre, a Metróért Egyesületet elnöke úgy látja, csak részben okozhatta emberi figyelmetlenség a balesetet.

„Az egyik szerelvény az emberi figyelmetlenség miatt indult el. Hozzáteszem, ehhez azért hozzájárult, hogy ennek a kihúzóvágánynak, vagy kihozó vágánycsoportnak a szerkezeti kialakítása nem jó, nem szerencsés” – mondta az elnök.

Bíró Endre két okot hozott fel, amiért a baleset bekövetkezhetett. Az egyik feltételezett probléma az lehetett, hogy három vágány közül az egyiken nincs kiépítve az automatikus vonatvezető rendszer. A másik ok pedig az lehetett, hogy a második vágányon a metrószerelvénynek nincs elég helye egy vészhelyzeti, hirtelen fékezéshez.

„A középső kihúzónál pontosan úgy tűnik, hogy innen származik vagy innen indult el a péntek esti baleset, nincs meg az a védőtávolság, hogy ha egy szerelvény elindul vörös jelzőre, még időben az automatika meg tudja fogni.”

Bíró Endre úgy fogalmazott, hiba volt, hogy a hármas metró 217 milliárd forintba kerülő felújításakor nem korszerűsítették a biztonsági technikát. Hasonlóan látja a felelősség eloszlását Dorner Lajos is.

„Azt a biztonsági berendezést, ami a vonat megállására szolgál, vörös jelző meghaladás esetén azt autostopnak hívják, ezt arrébb kellett volna rakni, mert túl messze van a vonatindulásától és túl közel van ehhez a váltóhoz, ahol jöhet a másik vonat keresztbe. Ezt nem tették meg, pedig én azt gondolom, hogy itt most pénzhiányra nem lehet hivatkozni. Ez innentől kezdve már nem csak a járművezető felelőssége” – nyilatkozta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke az ATV Híradójának.

2007-ben is történt egy hasonló baleset és akkor is a Kőbánya-Kispest-i kocsiszínnél ütközött össze két szerelvény.

A BKV közleményében jelezte: „az eset jelenleg nem jelent fennakadást a metróközlekedésben.”

A rendőrség, a közlekedésbiztonsági szervezet és a BKV vizsgálja az eset körülményeit. A keletkezett anyagi kár felmérése folyamatban van – írta a közlekedési vállalat.

Cash/fotó: MTI

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

7 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

23 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

23 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago