Moonbike fantázianéven, Las Vegas-ban, a nagy év eleji szórakoztató elektronikai világkiállításon (CES) bemutatkozott egy újszerű közlekedési eszköz, a hóbicikli – mutatja be az új eszközt az autoszektor.hu
A Moonbike, a motorkerékpár és a motoros mobilszán keveréke, az érdekeltek reménye szerint egyfajta új téli hobbieszköz. Úgy lehet vezetni, mint egy kerékpárt, elől sí-, hátul lánctalpon siklik, állítólag 40 százalékos emelkedőkön is felmegy, mély, 30 centis hóban és letaposott havas utakon egyaránt. A hójárgány másik konstrukciós innovációja, hogy elektromos hajtású, az alkatrészek száma kevesebb, mint 200.
Az elektromotor névleges teljesítménye 3 kW, a lítium-ion akkumulátor kapacitása 2,5 kWh (duplázva, még egy teleppel 5 kWh), az ülés alatti, fűtött akkudoboz jóvoltából a battériák mínusz 25 fokig működőképesek. Maximális sebessége 42 km/óra, a hatótáv elérheti az 50 kilométert, egy feltöltéssel – vezetési stílustól, valamint a szimpla, vagy dupla akkumulátoroktól függően – 1,5-3 órán át lehet száguldozni. A teljesen lemerült telepeket háztartási hálózatról, kábellel közel 6 óra, gyorstöltővel pedig 3 óra alatt lehet csurig delejezni.
A hóbicaj önsúlya 74 kiló (plusz 13 kiló az akku), a hagyományos, benzines hómobilokénak harmada. Mozgatása ennél fogva könnyű, megfelelő csomagtartóval autók hátuljára – ugyanúgy, mint a kerékpárok, vagy a kismotorok esetében – kényelmesen szállítható.
A Moonbike ötlete és megalkotása egy fiatal francia mérnök, Nicolas Muron nevéhez fűződik, aki találmányának gyártásához, forgalmazáshoz induló vállalkozást hozott létre, 2019 óta hozzávetőleg 6,5 millió dollár támogatást nyert tőkebefektetőktől, abban a reményben, hogy egy új piaci szegmensben 1,5 milliárd dollár értékű értékesítést lehet elérni, főként a nyugat-európai és az amerikai síparadicsomokban.
A hóbicikli ára 8500 dolláron startol – derül ki az anyagból.
Cash/fotó: moonbikes.com
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…