Categories: Hírek

Ötéves terv alapján fejlesztik a repülőteret

Alappillérek: minőségjavítás, kapacitásbővítés, fenntarthatóság

 

Ötéves tervet készített a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jövőbeni fejlesztésére, amelynek három fő eleme a minőség javítása, a kapacitás bővítése és a fenntarthatóság.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója

Erről Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója írt a cég közösségi média oldalán publikált évköszöntő beszédében.

Mint írta, a koronavírus-járvány miatt teljes egészében újra kellett gondolni a repülőtér jövőjét, új stratégia készült, amely megalapozza a következő időszak fejlesztéseit – hívta fel a közösségi oldali bejegyzésre a figyelmet az airportál.hu

„Január elsejétől e szerint a térkép szerint haladunk, mérföldkőről mérföldkőre, teljes sebességgel és lendülettel. Ez nem csak békeidőben segít eligazodni, de különösen jól fog jönni, ha újra viharba kerülnénk – és nem csak a járvány ötödik hulláma miatt” – írta.

Chris Dinsdale levele szerint három fontos pillért határoztak meg, ezek a minőség javítása, a kapacitás bővítése és a fenntarthatóság. Megjegyezte, az elmúlt három évben 70 milliárd forintot költöttek fejlesztésre, de a következő időszakban ennél is nagyobb ütemű beruházások indulhatnak: megkezdik az 1-es terminál felújítását és újranyitását, a 3-as építését, és eközben folyamatosan csökkentik a repülőtér karbon lábnyomát. Céljuk, hogy 2035-re a légikikötő karbonsemlegesen működjön.

A vezérigazgató hangsúlyozta: 2022-ben eljött a Budapest Airport ideje, hogy a ferihegyi létesítmény az érkező és induló utasok számára méltó „nemzeti kapu” legyen.

A járvánnyal kapcsolatban azt írta, türelemre tanította őket, még mindig sok a letárolt gép, az utasforgalom is elmarad még a pandémia előttihez képest, de helyzet folyamatosan javul: a 2019-es havi forgalom több mint felét már sikerült visszaépíteni, a célállomások 80 százaléka ismét elérhetővé vált Budapestről – olvasható a tájékoztatóban.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

3 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

3 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

5 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

5 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

5 nap ago