Az Európai Bizottság blokkolta a világ két legnagyobb hajóépítő vállalatának, az egyaránt dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering és a Hyundai Heavy Industries egyesülését. A megállapodást a szingapúri, kínai és kazahsztáni szabályozó hatóságok már jóváhagyták, de a cégeknek még szükségük van az ügylet lebonyolításához az EU, Japán és Dél-Korea jóváhagyására.
Az Európai Bizottság azzal indokolta az elutasítást, hogy az ügylet erőfölényhez juttatja az új társaságot, és csökkenti a versenyt a globális LNG-tartályhajók piacán. 2019 júniusa óta most először döntött úgy Brüsszel, hogy nem engedélyez egy vállalategyesülési megállapodást. Az EU versenyjogi hatósága akkor az indiai Tata Steel és a német Thyssenkrupp közötti megállapodásra mondott nemet arra hivatkozva, hogy az a fogyasztók számára áremelkedéssel járna.
A két dél-koreai céggel kapcsolatos döntés az európai energiaárak téli megugrása idején született, miközben Ázsiában a cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítási költségei rekordszintre emelkedtek a növekvő globális kereslet bővülésére. A két dél-koreai vállalat piacvezető az LNG-szállító hajók gyártásában.
A Financial Times egy európai tisztségviselőre hivatkozva korábban arról számolt be, hogy az ügylet blokkolása segít megvédeni az európai fogyasztókat az LNG árának további emelkedésétől.
Az LNG-t Ázsiába szállító hajókat Európába irányítják, ahol a fogyasztók hajlandóak többet fizetni azért, hogy üzemanyagot kapjanak az áramtermeléshez. Az EU a világ harmadik legnagyobb LNG-importőre – olvasható az autopro.hu hírei között.
Cash/fotó: Youtube
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…