Categories: Hírek

Új épületek csak elektromos töltőponttal épülhetnek

A rendeletben bújnak meg a részletek

 

Számos jogszabály változott az év első napjával. Korábban mi is hírt adtunk az épülettervezéssel kapcsolatos új kötelezettségekről, de a részletekre nem tértünk ki. Íme, a legfontosabb tudnivalók – írta a villanyautosok.hu .

Január elseje óta jogszabály írja elő, hogy a meglévő, illetve az új építésű vagy jelentős felújítás alá eső épületekhez tartozó parkolóhelyek elektromosautó-töltővel felszerelésének, vagy a töltő későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítmény kiépítésének kötelezettségét.

A rendelet melléklete pontosan meghatározza, hogy mely épületek esetén kell töltőpontot kiépíteni, illetve hány parkoló esetén kell előkészíteni a töltőpont későbbi kiépítését.

Új építés vagy az elektromos infrastruktúrát is érintő jelentős felújítás esetén:

Nem lakáscélú épületek esetében, ha legalább tíz parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • egy elektromos töltőpontot, továbbá
  • minden ötödik parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Lakóépületek esetén, ha tíznél több parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • minden parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Meglévő épületek esetén:

Nem lakáscélú, legalább 20 parkolóhellyel rendelkező épületek esetén 2025. január 1-től legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül, vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.

A már meglévő társasházak parkolóira tehát nincs semmilyen kötelezettség, továbbra is a lakóközösség jóindulatán múlik, hogy valaki zökkenőmenthesen tölthesse elektromos autóját a saját parkolóhelyén.

Fontos, hogy a nem lakáscélú épület kategóriába nem csak az áruházak, bevásárlóközpontok tartoznak, hanem a hivatali- vagy irodaépületek, a fizetős parkolóházak, kereskedelmi épületek, az önálló üzletek, lakossági fogyasztásicikk-javító helyek, szervizállomások, a szálláshely szolgáltatók és vendéglátó épületek, az oktatási és egészségügyi ellátást szolgáló, valamint szórakoztatásra, sportra és közművelődésre használt épületek is – hívja fel a figyelmet a változásokra a Villanyautósok portálja.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

11 óra ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

1 nap ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago