Categories: Hírek

Új épületek csak elektromos töltőponttal épülhetnek

A rendeletben bújnak meg a részletek

 

Számos jogszabály változott az év első napjával. Korábban mi is hírt adtunk az épülettervezéssel kapcsolatos új kötelezettségekről, de a részletekre nem tértünk ki. Íme, a legfontosabb tudnivalók – írta a villanyautosok.hu .

Január elseje óta jogszabály írja elő, hogy a meglévő, illetve az új építésű vagy jelentős felújítás alá eső épületekhez tartozó parkolóhelyek elektromosautó-töltővel felszerelésének, vagy a töltő későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítmény kiépítésének kötelezettségét.

A rendelet melléklete pontosan meghatározza, hogy mely épületek esetén kell töltőpontot kiépíteni, illetve hány parkoló esetén kell előkészíteni a töltőpont későbbi kiépítését.

Új építés vagy az elektromos infrastruktúrát is érintő jelentős felújítás esetén:

Nem lakáscélú épületek esetében, ha legalább tíz parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • egy elektromos töltőpontot, továbbá
  • minden ötödik parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Lakóépületek esetén, ha tíznél több parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • minden parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Meglévő épületek esetén:

Nem lakáscélú, legalább 20 parkolóhellyel rendelkező épületek esetén 2025. január 1-től legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül, vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.

A már meglévő társasházak parkolóira tehát nincs semmilyen kötelezettség, továbbra is a lakóközösség jóindulatán múlik, hogy valaki zökkenőmenthesen tölthesse elektromos autóját a saját parkolóhelyén.

Fontos, hogy a nem lakáscélú épület kategóriába nem csak az áruházak, bevásárlóközpontok tartoznak, hanem a hivatali- vagy irodaépületek, a fizetős parkolóházak, kereskedelmi épületek, az önálló üzletek, lakossági fogyasztásicikk-javító helyek, szervizállomások, a szálláshely szolgáltatók és vendéglátó épületek, az oktatási és egészségügyi ellátást szolgáló, valamint szórakoztatásra, sportra és közművelődésre használt épületek is – hívja fel a figyelmet a változásokra a Villanyautósok portálja.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…

3 óra ago

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…

3 óra ago

Lehet, hogy mégsem új a szalonautód? Az újautó-forgalmazók mocskos kis titka

Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…

3 óra ago

Majdnem frontális balesetet okozott egy önvezető taxi – az utas csak imádkozhatott

San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…

24 óra ago

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

3 nap ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

4 nap ago