Categories: Hírek

Új épületek csak elektromos töltőponttal épülhetnek

A rendeletben bújnak meg a részletek

 

Számos jogszabály változott az év első napjával. Korábban mi is hírt adtunk az épülettervezéssel kapcsolatos új kötelezettségekről, de a részletekre nem tértünk ki. Íme, a legfontosabb tudnivalók – írta a villanyautosok.hu .

Január elseje óta jogszabály írja elő, hogy a meglévő, illetve az új építésű vagy jelentős felújítás alá eső épületekhez tartozó parkolóhelyek elektromosautó-töltővel felszerelésének, vagy a töltő későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítmény kiépítésének kötelezettségét.

A rendelet melléklete pontosan meghatározza, hogy mely épületek esetén kell töltőpontot kiépíteni, illetve hány parkoló esetén kell előkészíteni a töltőpont későbbi kiépítését.

Új építés vagy az elektromos infrastruktúrát is érintő jelentős felújítás esetén:

Nem lakáscélú épületek esetében, ha legalább tíz parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • egy elektromos töltőpontot, továbbá
  • minden ötödik parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Lakóépületek esetén, ha tíznél több parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;

  • minden parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.

Meglévő épületek esetén:

Nem lakáscélú, legalább 20 parkolóhellyel rendelkező épületek esetén 2025. január 1-től legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül, vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.

A már meglévő társasházak parkolóira tehát nincs semmilyen kötelezettség, továbbra is a lakóközösség jóindulatán múlik, hogy valaki zökkenőmenthesen tölthesse elektromos autóját a saját parkolóhelyén.

Fontos, hogy a nem lakáscélú épület kategóriába nem csak az áruházak, bevásárlóközpontok tartoznak, hanem a hivatali- vagy irodaépületek, a fizetős parkolóházak, kereskedelmi épületek, az önálló üzletek, lakossági fogyasztásicikk-javító helyek, szervizállomások, a szálláshely szolgáltatók és vendéglátó épületek, az oktatási és egészségügyi ellátást szolgáló, valamint szórakoztatásra, sportra és közművelődésre használt épületek is – hívja fel a figyelmet a változásokra a Villanyautósok portálja.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Műszaki vizsgáztatás: száz nap alatt 1068 alkalommal vesztegették meg a kormánytisztviselőket

A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…

6 óra ago

Bezuhant a legkedveltebb használt elektromos autó ára: ennyiért lehet most Tesla Model 3-at venni

Jelentősen csökkent a használt elektromos autók ára Magyarországon 2025 első felében. A Használtautó.hu adatai szerint…

6 óra ago

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

1 nap ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

1 nap ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

2 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

2 nap ago