Categories: Hírek

Még egy hétig lehet leadni a víziókat

Hétmilliárd eurós pályázat

 

 Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) hétmilliárd eurós keretösszegű közlekedésfejlesztési felhívására január közepéig nyújthatnak be pályázatokat a tagállamok, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) javaslata alapján Magyarország tizenhét projekthez kér összesen közel 110 milliárd forint támogatást a pénzügyi ciklus első kiírásában.

Az ultragyors elektromostöltőhálózat vállalati kezdeményezésű projektjeiben mintegy 70 helyszínen épülhet ki több mint kétszáz töltőpont. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 165 e-töltőállomást telepíthetnének a földi kiszolgáló járművek, a reptéri személyzet és vállalkozások számára.

Az MVM Mobiliti Kft. /e-Mobi Nkft./ 1,4 milliárdos projektjéből 540 millió forintnyi CEF-támogatásra pályázik a kormány. A leírás szerint a TEN-T törzshálózat magyarországi szakaszán az M0-ás, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópálya szakaszokon ultragyors elektromos töltők telepítése várható 10 helyszínen. Az AFID előírásai 2025-ig történő teljesítéséhez úgy járul hozzá a projekt, hogy a hazai TEN-T úthálózaton 10 helyszínen 4 db 150 kW-os töltőállomást telepítenek.

A MOL Nyrt. és az E.ON Energiamegoldások Kft. (mint társkedvezményezett) „Ultra-gyors töltőhálózatának telepítése a CEE régióban” című projektje 4 milliárd forintos keretösszegű, ebből csaknem 2 milliárdot kér a kormány a CEF2 projekt terhére. A műszaki leírás szerint ezekre lehet számítani: Magyarország területén, 40 helyszínen (20 darab MOL és 20 darab E.ON), 136 db (56 darab MOL és 80 db E.ON) 150 kW teljesítményű ultra-gyors, személyautó töltésére alkalmas töltőberendezés és 2 darab 350 kW (2 darab MOL) teljesítményű tehergépjármű töltésére alkalmas töltőberendezés telepítése.

A Shell Hungary Zrt. projektje 2,4 milliárdos keretösszegű, ebből közel félmilliárdos CEF-támogatásra nyújt be pályázatot a kormány. A műszaki leírás szerint ezek valósulnak meg: 22 töltőállomáson ultragyors elektromos töltő telepítése, helyszínenként minimum 2 db 150 kW teljesítményű töltőpont és 600 kVA teljesítményű hálózat kiépítése – írja oldalán az e-cars.hu

Cash/fotó: Youtube

Double D

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

3 óra ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

1 nap ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

2 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

2 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

2 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

3 nap ago