A rendszeresen nagy létszámot produkáló légitársaságoknak stabil helyük van a repülőtereken. Az omikron vírus miatt a Lufthansának 33 ezer járatát kellene törölnie, csakhogy ezzel elveszítené standard földi helyeit. A cég vezetésének arról kell döntenie, hogy 18 ezer járatát működteti-e utasok nélkül a pozíciónak megtartása érdekében?
Furcsa helyzetbe került a német légitársaság az omikron variáns miatt. Pár hete a cég bejelentette, hogy az új mutáns megjelenése után annyira esett a kereslet a repülőjegyei után, hogy 33 ezer járatot törölnie kell. A cég vezetője viszont azt is nyilatkozta több helyen, hogy a légitársaság arra kényszerült, hogy 18 000 járatot utasok nélkül is elindítson.
Ha ugyanis nem tesz így, több repülőtéren egyszerűen elveszíti a helyét. A repülőtereken általános a „use it or lose it” szabály, vagyis hogy a légitársaságoknak addig van fix helye a reptéren, amíg azt rendszeresen használja.
Ha bizonyos ideig egy társaság szüneteltet egy adott járatot, egy idő után már el sem tudja indítani, mert a reptér inkább kiadja az adott kaput valaki másnak. Ezt a szabályt a repterek a koronavírus-járvány elején felfüggesztették, majd fokozatosan elkezdték visszavezetni – hívja fel a figyelmet a helyzetre a 444.hu
Még mindig nem olyan szigorúak a helyekkel, mint korábban voltak, de a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr szerint így is el kell indítaniuk egy rakás járatot utasok és persze eladott jegyek nélkül. Ez természetesen óriási veszteség a cégnek, arról nem is beszélve, hogy mennyi szén-dioxidot pöfög 18 000 járat az atmoszférába csak azért, hogy a légitársaság a jövőben is működhessen – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Lufthansa
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…
Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…
Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…
Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…
A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…