A rendszeresen nagy létszámot produkáló légitársaságoknak stabil helyük van a repülőtereken. Az omikron vírus miatt a Lufthansának 33 ezer járatát kellene törölnie, csakhogy ezzel elveszítené standard földi helyeit. A cég vezetésének arról kell döntenie, hogy 18 ezer járatát működteti-e utasok nélkül a pozíciónak megtartása érdekében?
Furcsa helyzetbe került a német légitársaság az omikron variáns miatt. Pár hete a cég bejelentette, hogy az új mutáns megjelenése után annyira esett a kereslet a repülőjegyei után, hogy 33 ezer járatot törölnie kell. A cég vezetője viszont azt is nyilatkozta több helyen, hogy a légitársaság arra kényszerült, hogy 18 000 járatot utasok nélkül is elindítson.
Ha ugyanis nem tesz így, több repülőtéren egyszerűen elveszíti a helyét. A repülőtereken általános a „use it or lose it” szabály, vagyis hogy a légitársaságoknak addig van fix helye a reptéren, amíg azt rendszeresen használja.
Ha bizonyos ideig egy társaság szüneteltet egy adott járatot, egy idő után már el sem tudja indítani, mert a reptér inkább kiadja az adott kaput valaki másnak. Ezt a szabályt a repterek a koronavírus-járvány elején felfüggesztették, majd fokozatosan elkezdték visszavezetni – hívja fel a figyelmet a helyzetre a 444.hu
Még mindig nem olyan szigorúak a helyekkel, mint korábban voltak, de a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr szerint így is el kell indítaniuk egy rakás járatot utasok és persze eladott jegyek nélkül. Ez természetesen óriási veszteség a cégnek, arról nem is beszélve, hogy mennyi szén-dioxidot pöfög 18 000 járat az atmoszférába csak azért, hogy a légitársaság a jövőben is működhessen – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Lufthansa
A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…
A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…