A rendszeresen nagy létszámot produkáló légitársaságoknak stabil helyük van a repülőtereken. Az omikron vírus miatt a Lufthansának 33 ezer járatát kellene törölnie, csakhogy ezzel elveszítené standard földi helyeit. A cég vezetésének arról kell döntenie, hogy 18 ezer járatát működteti-e utasok nélkül a pozíciónak megtartása érdekében?
Furcsa helyzetbe került a német légitársaság az omikron variáns miatt. Pár hete a cég bejelentette, hogy az új mutáns megjelenése után annyira esett a kereslet a repülőjegyei után, hogy 33 ezer járatot törölnie kell. A cég vezetője viszont azt is nyilatkozta több helyen, hogy a légitársaság arra kényszerült, hogy 18 000 járatot utasok nélkül is elindítson.
Ha ugyanis nem tesz így, több repülőtéren egyszerűen elveszíti a helyét. A repülőtereken általános a „use it or lose it” szabály, vagyis hogy a légitársaságoknak addig van fix helye a reptéren, amíg azt rendszeresen használja.
Ha bizonyos ideig egy társaság szüneteltet egy adott járatot, egy idő után már el sem tudja indítani, mert a reptér inkább kiadja az adott kaput valaki másnak. Ezt a szabályt a repterek a koronavírus-járvány elején felfüggesztették, majd fokozatosan elkezdték visszavezetni – hívja fel a figyelmet a helyzetre a 444.hu
Még mindig nem olyan szigorúak a helyekkel, mint korábban voltak, de a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr szerint így is el kell indítaniuk egy rakás járatot utasok és persze eladott jegyek nélkül. Ez természetesen óriási veszteség a cégnek, arról nem is beszélve, hogy mennyi szén-dioxidot pöfög 18 000 járat az atmoszférába csak azért, hogy a légitársaság a jövőben is működhessen – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Lufthansa
Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…
Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…
Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…
Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…
Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…
A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…