Categories: Hírek

Automatával könnyebb a vizsga

Kikopóban a kuplungpedál

 

A gyakorlati vizsgázók legnagyobb ellenfele a tengelykapcsoló, közismert nevén a kuplung. A hagyományos gépjárművek között is egyre gyakoribbak az automataváltósak. Azok használata megkönnyíti a vezetést is. Van, ahol már az egypedál használatát oktatják.  

Az idő előrehaladtával egyre modernebb, okosabb autók lepik el a világ útjait, melyek egyre több helyen segítik a sofőrt, könnyítik meg dolgát. Folyamatosan nő például az automataváltós autók részaránya is, mely talán az egyik legsarkalatosabb területet, a kuplungkezelést veszi át teljesen a vezetőktől.

Ezzel párhuzamosan emelkednek az olyan vezetői engedélyek, melyeket automata váltós tanulóautó segítségével szereznek meg a diákok. Az Egyesült Királyságban a 2008-as 3,8 százalékos részarány mára 13,8 százalékra nőtt, azaz megháromszorozódott ez a szám. A szigetországban egyébként is nagy változás előtt áll az autózás, hiszen 2030-tól már nem lehet eladni új, belső égésű motorral szerelt autót – olvasható a vezess.hu oldalán.

A változásokra reagálva lépett is az AA, az ország legnagyobb autósiskolája, akik elindították első villanyautó-specifikus vezetési tanfolyamukat. Itt a fő hangsúlyt az egypedálos vezetésre helyezik, megtanítva azt, hogyan tudnak takarékosan vezetni, miközben kímélik az autó akkumulátorát.

Mindez azonban csak a kezdet: az AA elnöke, Edmund King szerint hamarosan ennél is nagyobb változások jönnek, ami a jogsiszerzést illeti. „Egyre inkább felismerik, hogy nem feltétlenül kell megtanulni sebességet váltani a vezetéshez. Nyilvánvaló, hogy sokkal nehezebb vezetni tanulni egy kézi váltós autóval, mert a legnehezebb dolog a kuplungkezelés elsajátítása. Erről szól az első öt óra” – mondta.

Érik tehát egy jelentős változás, azaz eljöhet az idő, amikor már a sebességváltás elsajátítása nélkül lehet teljes értékű jogsit szerezni. Minden bizonnyal ez a korszak előbb jöhet el az Egyesült Királyságban, mint például Magyarországon, de az autósiskola elnöke is figyelmeztetett, hogy azért nem eszik olyan forrón a kását még ott sem. „A villanyautók még mindig elég drágák és a biztosítás is sokba kerül” – emelte ki a hátráltató tényezőket King.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago