Az 1990-es évek elején a fővárosban több mint 20 ezer taxis próbált megélni. Többségüknek ez nem sikerült. Így az érdekképviseletek a létszám korlátozását kérték a jogalkotóktól. Megkapták, ám egy taxisokat képviselő (?) szervezet tagsága nevében az Alkotmánybíróságnál támadta meg a jogszabályt és nyert. Ötvenen sem voltak. A taxisok viszont – országosan mintegy 30 ezren – kaptak tanfolyamokat, vizsgákat, adattárolós órákat ENSZ EGB előírást autójukra. Ez volt az “ára” a szabályozásnak. Amiből a lényeg, a létszámkorlátozás maradt ki a Taxisok Szabad Szakszervezetének köszönhetően. Sokan kérdezték, minek az érdekképviselet, ha ez az eredmény? Nos, Kellner Ferenc a Magyar Taxis Szövetség új elnöke megpróbálja a kérdést megválaszolni. Aki pedig azt hinné, hogy a jelenleg taxizóknak ez már csak olvasmány, azoknak érdemes a jelenlegi fix hatósági árra gondolni. Ennek is ára volt: sárgítás, autóéletkor, méret stb.
↓↓↓ Lapozni itt tudsz!
[pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/12/tv_1997_01_06-09-10.pdf”]
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…