Újabb mérföldkövéhez érkezett a Lánchíd felújítása: december 14-én, kedden a helyére került a medernyílásban az utolsó új acél pályatábla. Az átkelő tavasszal indult korszerűsítése ütemezetten és a tervek szerint halad, a hídpályát várhatóan egy év múlva visszaadják a közúti forgalomnak – írja helyzetjelentésében a beruházó.
Az elöregedett vasbetont váltó pályaszerkezet beépítése – a bontáshoz hasonlóan – a híd közepétől kezdődött. Az első új acéltáblát még július végén szállították a helyszínre, és toronydaruval emelték a hídra, majd augusztusban helyezték be a Lánchídba. A december 14-én, kedden helyére került elem volt az utolsó a két hídpillér közötti szakaszon, ez a pályatábla csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles, a tömege 8 tonna. A városi szóló autóbusz hosszúságú elemet ezúttal is a különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruval mozgatták a hídon, amelyet kifejezetten az átkelőre terveztek, és egyedileg gyártottak.
A Lánchíd felújítása során összesen 94 korszerű, trapézbordákkal merevített, úgynevezett ortotróp acél pályatáblát építenek be. Ezek jelentősen könnyebbek az elődeiknél, és már 50 darab került a helyére. A 380 méter hosszúságú Lánchídon 200 méternyi egybefüggő részt alkotnak a behelyezett pályatáblák.
Az új elemek alatt a legfontosabb javításokat már elvégezték, de a bent maradó szerkezet megújításán a híd alá függesztett állványzatról a következő hónapokban is tovább dolgoznak a szakemberek, gondosan haladva a rendelkezésükre álló, szűk területen. A munkák során csak kereszttartóból 105 darabot vizsgálnak meg, majd kereszttartónként mintegy 30-45 tételt tartalmazó, részletes hibatérképet állítanak össze. Számítások szerint csupán ezeken az elemeken több ezer hibát kell a helyszínen javítani.
A munkafolyamatok összehangolása óriási mérnöki kihívást jelent: módszeresen kell haladni a munkaterületen, az acélszerkezeteket készítő gyárban, valamint a tervezőirodában is. A károsodott elemekre ugyanis egyedi tervek készülnek, ezek alapján legyártják a szükséges acélszerkezeteket, amelyeket aztán a helyszínen beépítenek.
A Széchenyi lánchíd felújításának jelentősebb mérföldkövei 2021-ben:
A Lánchíd felújítását idén tavasszal kezdte a kivitelezést elnyerő, ami már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart.
A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményei pedig ezen a linken, egy idővonalon érhetők el.
Cash/fotó: BKK
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…