Categories: Hírek

A választásokig már nem kell

A költségvetési hiányt növelné

 

A kormányfő szerint nem megfelelő a magyar és a nemzetközi pénzügyi helyzet, ezért a jövő tavaszi választásokig nem vásárolja vissza az állam a Budapest Airportot.

hvg.hu tudósítása szerint a kormányfő erről az Emmanuel Macron francia elnökkel való tárgyalásait követő sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva beszélt.

„Egyelőre úgy látom, hogy ezt az üzletet, a reptér visszavásárlását a választások előtt semmiképpen nem ésszerű nyélbe ütni, tekintetettel az inflációra és a nemzetközi pénzügyi helyzet bizonytalanságára. Megvárjuk a választásokat, és majd utána döntünk erről” – mondta a miniszterelnök.

Megjegyezte, hogy figyelni kell a költségvetési hiányra is. Ez az elmúlt hónapban rekord magas, 350 milliárd forint volt.

Matolcsy György jegybankelnök a Magyar Nemzetben megjelent december 6-i írásában a budapesti repülőtér megvétele ellen érvelt, elsősorban a magas vételár és a devizahitelből történő megvásárlás pénzügyi kockázatai miatt. Írásában kitért arra, hogy több kisebb, regionális „okos” reptér létrehozásával kellene csökkenteni a főváros gazdasági, demográfiai és térszerkezeti túlsúlyát, továbbá a Budapest körüli mintegy száz kilométeres térben (Esztergom, Győr, Székesfehérvár, Veszprém, Dunaújváros, Kecskemét, Szolnok és Eger) valahol meg kellene építeni egy vadonatúj központi repülőteret, gyorsvasúttal a főváros központjába.

Október közepén Orbán Viktor még az MTI-nek azt nyilatkozta, bármelyik pillanatban visszavásárolhatják a repülőtér üzemeltetőjét. Hozzátette: szerinte az a helyes, ha az egyetlen igazán komoly nagy nemzetközi repterünk magyar kézben van, ezért helyes is visszavásárolni, és a gazdaság elég erős ahhoz, hogy ezt meg is tudjuk tenni.

A magyar kormány vezette konzorcium információk szerint 4,4 milliárd eurót ajánlott a Budapest Airportért, az üzemeltető teljes irányítása hírügynökségi források akkori értesülései alapján a jövő évi országgyűlési választás előtt rendezték volna le az ügyletet.

A Budapest Airport Zrt. részvényeinek 55,44 százaléka a német bejegyzésű AviAlliance, 23,33 százaléka a Malton (A szingapúri állami GIC befektetési alap leányvállalata), 21,23 százaléka pedig a Caisse de dépôt et placement du Québec kanadai nyugdíjalap kezében van. Az AviAlliance düsseldorfi székhelyű, több repteret menedzselő vállalat (korábbi nevén Hochtief Airport), amely a szintén kanadai, Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments) nyugdíjalap tulajdona – olvasható az Airportál összeállításában.

Cash/fotó: BUD

OldB

Recent Posts

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

12 óra ago

10 milliárdos üzlet a taxis fuvarszervezés – Kiderült, hogy tényleg kell a nemzetközi háttér

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…

16 óra ago

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

21 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

2 nap ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

2 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

2 nap ago