Categories: Hírek

A választásokig már nem kell

A költségvetési hiányt növelné

 

A kormányfő szerint nem megfelelő a magyar és a nemzetközi pénzügyi helyzet, ezért a jövő tavaszi választásokig nem vásárolja vissza az állam a Budapest Airportot.

hvg.hu tudósítása szerint a kormányfő erről az Emmanuel Macron francia elnökkel való tárgyalásait követő sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva beszélt.

„Egyelőre úgy látom, hogy ezt az üzletet, a reptér visszavásárlását a választások előtt semmiképpen nem ésszerű nyélbe ütni, tekintetettel az inflációra és a nemzetközi pénzügyi helyzet bizonytalanságára. Megvárjuk a választásokat, és majd utána döntünk erről” – mondta a miniszterelnök.

Megjegyezte, hogy figyelni kell a költségvetési hiányra is. Ez az elmúlt hónapban rekord magas, 350 milliárd forint volt.

Matolcsy György jegybankelnök a Magyar Nemzetben megjelent december 6-i írásában a budapesti repülőtér megvétele ellen érvelt, elsősorban a magas vételár és a devizahitelből történő megvásárlás pénzügyi kockázatai miatt. Írásában kitért arra, hogy több kisebb, regionális „okos” reptér létrehozásával kellene csökkenteni a főváros gazdasági, demográfiai és térszerkezeti túlsúlyát, továbbá a Budapest körüli mintegy száz kilométeres térben (Esztergom, Győr, Székesfehérvár, Veszprém, Dunaújváros, Kecskemét, Szolnok és Eger) valahol meg kellene építeni egy vadonatúj központi repülőteret, gyorsvasúttal a főváros központjába.

Október közepén Orbán Viktor még az MTI-nek azt nyilatkozta, bármelyik pillanatban visszavásárolhatják a repülőtér üzemeltetőjét. Hozzátette: szerinte az a helyes, ha az egyetlen igazán komoly nagy nemzetközi repterünk magyar kézben van, ezért helyes is visszavásárolni, és a gazdaság elég erős ahhoz, hogy ezt meg is tudjuk tenni.

A magyar kormány vezette konzorcium információk szerint 4,4 milliárd eurót ajánlott a Budapest Airportért, az üzemeltető teljes irányítása hírügynökségi források akkori értesülései alapján a jövő évi országgyűlési választás előtt rendezték volna le az ügyletet.

A Budapest Airport Zrt. részvényeinek 55,44 százaléka a német bejegyzésű AviAlliance, 23,33 százaléka a Malton (A szingapúri állami GIC befektetési alap leányvállalata), 21,23 százaléka pedig a Caisse de dépôt et placement du Québec kanadai nyugdíjalap kezében van. Az AviAlliance düsseldorfi székhelyű, több repteret menedzselő vállalat (korábbi nevén Hochtief Airport), amely a szintén kanadai, Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments) nyugdíjalap tulajdona – olvasható az Airportál összeállításában.

Cash/fotó: BUD

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

3 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

4 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

4 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

5 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

6 nap ago