A végső határidő előtt két héttel befejeződtek az átépítési munkák az id. Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszán, december 13-tól, hétfőtől gyalogos sétány várja az arra járókat – írja közleményében a beruházó.
A rakpartok fejlesztése több lépésben történik meg: ezúttal a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszát korszerűsítették, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítottak ki az útpálya, valamint a Duna között.
A projektnek köszönhetően megszűntek a kihasználatlan felületek, zöldebbé vált a partszakasz. A látkép, valamint a világörökségi helyszín nem sérült, sőt az új sétánynak köszönhetően a dunai panorámában gyönyörködhetnek majd az odalátogatók.
A korszerűsítésnek még a 2017-es budapesti vizes világbajnoksághoz kapcsolódóan kellett volna megvalósulnia abból a célból, hogy a belvárosból egészen a Duna Arénához lehessen sétálni.
A háromütemesre tervezett munkából azonban korábban csupán kettő – a Moszkva sétány, valamint a Margit híd és Dráva utca közötti szakasz – valósult meg.
A harmadik ütem megvalósítása idén júniusban indulhatott el. A forrás központi költségvetés által biztosított részét csak 2021 végéig biztosítja a kormány a fővárosnak, ezért a munkákat idén el kellett kezdeni – és be is kellett fejezni.
Az átépítés a végső határidő előtt két héttel elkészült, december 13-tól, hétfőtől – a gépjárműforgalmat kivéve – ismét birtokba vehető a rakpart ezen része. A pesti alsó rakparton zajló ivóvízfőnyomócsőcsere-beruházás miatt az Eötvös tértől a Margit hídig a gépjárműforgalom elől továbbra is lezárva marad a teljes útszakasz. A mozogni vágyók azonban a Kossuth Lajos téri (József Attila szobor előtti) feljáróig haladhatnak, a kerékpárral vagy rollerrel közlekedőknek, illetve a babakocsival sétálóknak is ezt érdemes igénybe venniük.
Elvégzett feladatok:
Mi is történt valójában:
A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújítását több nagy projekttel összehangolták, ilyen például a Lánchíd felújítása, a szükséges közműkiváltások és rekonstrukciós munkák elvégzése, a nyári pihenőpart kialakítása, valamint a rakpart hétvégenkénti megnyitása. Az átépítéssel párhuzamosan halad még a főváros egyik legrosszabb állapotú vízvezeték-főnyomócsövének cseréje is.
A Lánchídtól északra augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák. A Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.
A víznyomócső-rekonstrukciós munkák után kezdődhet a kivitelezés a RAK-PARK projektben, amely a pesti Duna-part Kossuth Lajos tértől Fővám térig tartó szakaszának élhetőbbé tételét célozza meg. Cél, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, és közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz.
Az első ütem az id. Antall József rakpart és a Március 15. tér, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezése már folyamatban van – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ honlapján.
Cash/fotó: BKK
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…
San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…