Amerika egészen más, mint az öregkontinens. Ott évente jelenteni kell számos adatot az olyan taxiappos cégeknek, mint az Uber. Amely cég ezt elmulasztja, azt előbb felszólítják, majd bíróságra kerül az ügy. Legutóbb a bántalmazási és szexuális zaklatásokról nem kívánta az információit az Uber megosztani, ezért végül kilencmillió dollárra bírságolták.
Az adatokból igen sok mindenre fény derülhet, már ha ezek a megfelelő hatóságok számára elérhetők. Lássuk mit is takar ez egy korábbi jelentés alapján.
Az Uber 2017 és 2018 között 5981 szexuális zaklatási ügyet dokumentált. A közelmúltban a Lyft taxiapp is nyilvánosságra hozta biztonsági jelentését, amelyből kiderült, hogy 2017 és 2019 között:
A cég szerint a szexuális zaklatások 52 százalékát utasok, 38 százalékát sofőrök, a fennmaradó 10 százalékot pedig harmadik felek, például bűnüldöző szervek jelentették be.
A vállalat álláspontja szerint az információk nyilvánosságra hozása traumatikusan hathat a bántalmazottakra, valamint eltántoríthatja az utasokat és a sofőröket, hogy a jövőben jelentést tegyenek a hasonló atrocitásokról. A bizottság az erőszaktevők, a bántalmazottak és a szemtanúk adataira is kíváncsi.
Végül 2020 decemberében a bizottság 59 millió dollárra, azaz nagyjából 19 milliárd forintra büntette az Uber-t, mert nem volt hajlandó átadni az információkat. A vállalat fellebbezett, és végül kilencmillió dollárra, átszámítva nagyjából hárommilliárd forintra csökkentették a bírságot. Az Uber ezt elfogadta – erről magazinunkban is beszámoltunk.
A közszolgáltatások ellenőrzését végző illetékes kaliforniai hatóság (CPUC) tájékoztatása szerint a kilencmillió dollárból:
Az Uber további 150 ezer dollárt fizet be Kalifornia állam általános alapjába.
A bizottság ígéretet tett arra, hogy az érintettek kilétét titokban tartja. Megjegyzndő, a Nemi erőszak és vérfertőzés nemzeti hálózata (Rainn) is aggodalmát fejezte ki a CPUC adatkezelési módszereivel kapcsolatban.
A megállapodás értelmében az Uber ezentúl átadja az adatokat a kaliforniai tisztségviselőknek, viszont az érintettek valódi neve helyett egyedi azonosítókat fog használni a személyazonosságuk védelme érdekében. Emellett egy új folyamatot is kialakít azon „túlélők” számára, akik több információval szeretnének szolgálni a velük történtekről az állami tisztviselőknek – olvasható mindez a haszon.hu oldalán.
Cash/fotó: Facebook
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…