A negyedik ausztriai zárlat első hete átlagosan 20 százalék körüli autóforgalom-csökkenést hozott a nagyvárosokban a 2019-es időszakhoz képest – írja a Heute című napilap.
Az ASFINAG ( osztrák autópályákat fenntartó cég) forgalmi elemzése szerint a zárlati hatás kisebb volt, mint az előző év azonos időszakában, a mínusz továbbra is 30 százalék körül alakult. A 2020. március közepén történt első „kemény” bezáráskor a nagyvárosi területeken, például Grazban lévő számlálóállomásokon az egyéni forgalom 57 százalékkal esett vissza 2020-ban.
Az ASFINAG a mostani kisebb – mínusz 20 százalékos – forgalomcsökkenés lehetséges okait a jelenlegi keretfeltételekben látja, például abban, hogy az iskolák továbbra is nyitva vannak.
Egészen más a helyzet a teherforgalomban: a 3,5 tonna feletti teherautók országos futásteljesítménye az elmúlt héten még tíz százalékkal is magasabb volt, mint 2019 azonos időszakában. Itt az a következtetés vonható le, hogy a zárlat nem lassította az osztrákok vásárlási kedvét. Hiszen az interneten rendelt áruk általában teherautóval jutnak el a vásárlókhoz – összegzi az autoszektor.hu
Cash/fotó: ASFINAG
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…