A kínaiak igyekeztek elsőként működési engedélyt adni a több éve tesztelt önvezető robottaxijuknak, ami azért tekinthető öszvér megoldásnak, mert egyelőre korlátozott zónában és napszakban is csak biztonsági sofőrrel vehető igénybe.
Elsőként a kínai fővárosban kaptak hivatalos működési engedélyt önvezető taxik. A szolgáltatást a Baidu internetkereső és az önvezető technológiát fejlesztő Pony.ai üzemelteti, és Jicsuangban működik majd. Jicsuangban a technológiai cégek központjának számító külvárosi részén, egy hatvan négyzetkilométeres területen, alakítottak ki különleges közlekedési rendű zónát, drosztok, irodák, bevásárlóközpontok és lakóparkok közelében.
A robottaxik egyszerre legfeljebb két utast szállíthatnak, a célállomások kiválasztása és a fizetés digitális kezelőfelületen történik. Bár a járművek önvezetők, a taxicég egy alkalmazottja is jelen van a volánnál, hogy beavatkozzon, ha kell. Jelenleg úgy gondolják, hogy még évekbe telik, mire egy robottaxi emberi felügyelet nélkül is megfelelhet a szabályoknak és biztonsági követelményeknek.
Az Apollo Go robottaxikat a Baidu azonos nevű mobilalkalmazásával lehet igénybe venni reggel fél kilenctől este fél tízig. Összesen 67 autót állítanak üzembe. Egy hat kilométeres út egyébként száz forintnak megfelelő két jüanba kerül.
A PonyPilot+ nevű önvezető rendszer az engedély megszerzése előtt félmillió tesztutat tett meg. A Pony.ai-t egyébként a kínai Google-nak számító Baidu fejlesztői alapították 2016-ban, egy szilícium-völgyi cég, amely a befektetői között tudhatja nemcsak a GAC és FAW kínai autógyárat, de a Toyotát és a Hyundait is – olvasható az Index hírei között.
A robottaxizás fejlesztése terén versenyben van továbbá az Alibaba tulajdonát képező AutoX, illetve az Uber kínai megfelelője, a DiDi Chuxing.
Cash/fotó: Apollo Auto
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…