Categories: Hírek

Tesztelik az olimpiára az elektromos repülő taxit

Két külön repülési útvonal, napi hatvan járat

 

Párizs megkezdi az elektromos légi taxik tesztelését egy új kísérleti pályán a francia fővároson kívül, azzal a végső céllal, hogy a 2024-es nyári játékok idején legalább két repülési útvonalat hozzanak létre az olimpiára kilátogatni vágyó utasok számára – olvasható a Groupe ADP sajtóközleményében.

Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedési miniszter részt vett az új légi mobilitási tesztpálya avatásán, amely egy Párizstól néhány kilométerre észak-nyugatra fekvő repülőtéren található.

Az első olimpiai elektromos repülő taxi a Párizs-Charles de Gaulle és Le Bourget repülőterek között szállítaná az utasokat, egy másik pedig két párizsi elővárost kötne össze. Mintegy 30 gyártó válaszolt a felhívásra, hogy teszteljék az elektromos függőlegesen fel- és leszálló repülőgépek (eVTOL) különböző részeit, valamint a biztonságos repülőtérhez szükséges infrastruktúrát.

A projektben többek között a Volocopter GmbH, az Airbus SE, a Vertical Aerospace Group Ltd és a Lilium NV repüléstechnikai cégek vesznek részt, a Párizs melletti repülőteret pedig már ideiglenesen át is alakították, mégpedig úgy, hogy leszálló- és felszállóhelyet, valamint kifutópályát tartalmazzon.

Már végrehajtottak élesben is repüléseket egy olyan speciális kialakítású drón segítségével, amely orvosi ellátmányt, például vértasakokat és különféle egészségügyi készleteket és műszereket szállított.

A NASA még szeptemberben kezdte meg hivatalosan a kaliforniai székhelyű Joby Aviation által épített eVTOL-prototípus repülési tesztelését, abban a reményben, hogy a városok közötti közlekedés új formáját hozza létre – a szóban forgó vállalat egyébként Párizsban, az új olimpiai tesztpályán is bejáratta már a légi taxikat.

Fókuszban a Pontoise – Cormeilles-en –Vexin repülőtér (Párizstól 35 km-re északnyugatra található):
– 235 hektáros terület (45 futballpálya);
– átlagosan 60 járat/nap, forgalom évi 60 000 járatra korlátozódik;
– 2 burkolt kifutópálya és 1 irányítótorony;
– Karbantartó hangárok;
– Légiforgalmi tűzoltóság;
– Meglévő helikopter útvonalak;
– Megközelíthetőség Pontoise város közelében, és ezért vonattal (RER, C vonal) és buszjáratok – olvasható a kiadott közleményben.

Párizs már most készül az olimpiára, egyetlen kérdés, lesz-e fizetőképes kereslet erre a XXI. századi szolgáltatásra?

Cash/fotó: GROUP DTA

OldB

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

1 nap ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

1 nap ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

2 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

2 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

2 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

3 nap ago