Categories: Hírek

Tesztelik az olimpiára az elektromos repülő taxit

Két külön repülési útvonal, napi hatvan járat

 

Párizs megkezdi az elektromos légi taxik tesztelését egy új kísérleti pályán a francia fővároson kívül, azzal a végső céllal, hogy a 2024-es nyári játékok idején legalább két repülési útvonalat hozzanak létre az olimpiára kilátogatni vágyó utasok számára – olvasható a Groupe ADP sajtóközleményében.

Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedési miniszter részt vett az új légi mobilitási tesztpálya avatásán, amely egy Párizstól néhány kilométerre észak-nyugatra fekvő repülőtéren található.

Az első olimpiai elektromos repülő taxi a Párizs-Charles de Gaulle és Le Bourget repülőterek között szállítaná az utasokat, egy másik pedig két párizsi elővárost kötne össze. Mintegy 30 gyártó válaszolt a felhívásra, hogy teszteljék az elektromos függőlegesen fel- és leszálló repülőgépek (eVTOL) különböző részeit, valamint a biztonságos repülőtérhez szükséges infrastruktúrát.

A projektben többek között a Volocopter GmbH, az Airbus SE, a Vertical Aerospace Group Ltd és a Lilium NV repüléstechnikai cégek vesznek részt, a Párizs melletti repülőteret pedig már ideiglenesen át is alakították, mégpedig úgy, hogy leszálló- és felszállóhelyet, valamint kifutópályát tartalmazzon.

Már végrehajtottak élesben is repüléseket egy olyan speciális kialakítású drón segítségével, amely orvosi ellátmányt, például vértasakokat és különféle egészségügyi készleteket és műszereket szállított.

A NASA még szeptemberben kezdte meg hivatalosan a kaliforniai székhelyű Joby Aviation által épített eVTOL-prototípus repülési tesztelését, abban a reményben, hogy a városok közötti közlekedés új formáját hozza létre – a szóban forgó vállalat egyébként Párizsban, az új olimpiai tesztpályán is bejáratta már a légi taxikat.

Fókuszban a Pontoise – Cormeilles-en –Vexin repülőtér (Párizstól 35 km-re északnyugatra található):
– 235 hektáros terület (45 futballpálya);
– átlagosan 60 járat/nap, forgalom évi 60 000 járatra korlátozódik;
– 2 burkolt kifutópálya és 1 irányítótorony;
– Karbantartó hangárok;
– Légiforgalmi tűzoltóság;
– Meglévő helikopter útvonalak;
– Megközelíthetőség Pontoise város közelében, és ezért vonattal (RER, C vonal) és buszjáratok – olvasható a kiadott közleményben.

Párizs már most készül az olimpiára, egyetlen kérdés, lesz-e fizetőképes kereslet erre a XXI. századi szolgáltatásra?

Cash/fotó: GROUP DTA

OldB

Recent Posts

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

22 óra ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

2 nap ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

2 nap ago

Sokakat hidegzuhanyként érhet, jönnek az új autópályadíjak

Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…

2 nap ago

Újabb közúti razziát jelentett be a rendőrség, most ezt fogják nézni

A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…

2 nap ago

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

3 nap ago