A Honda mesterséges intelligencián és ultramodern kommunikációs megoldásokon alapuló menetbiztonsági eszközök rendszerével arra törekszik, hogy végleg felszámolja a közlekedési baleseteket, biztonságosabbá, kockázatmentessé téve a közlekedést – osztja meg elképzeléseit fejlesztéseiről.
Több éve zajlik két fejlesztés, melyekkel reményeik szerint 2050-re sikerül elérni, hogy egyetlen olyan halálos baleset se történjen, amelyben Honda motorkerékpár vagy autó érintett.
Az egyik innováció az úgynevezett „Intelligens Vezetéstámogató Technológia” (Intelligent Driver-Assistive Technology), amely egy mesterséges intelligencián alapuló közúti asszisztens, melynek célja a vezetői hibák többségének kiszűrésével minimálisra csökkenteni az ütközések kockázatát.
Az Intelligens Vezetéstámogató Technológia az ADAS érzékelőit és kameráit alkalmazva felméri a jármű környezetét és az aktuális közlekedési helyzetet, így a valós idejű adatokból dolgozó mesterséges intelligencia „tudja”, hogy az adott helyzetben mi lenne a megfelelő vezetői viselkedés, és olyan támogatás nyújt, ami igazodik a vezető tudatállapotához, valamint a körülményekhez.
A rendszer alapja, hogy a Honda feltérképezte a vezetői hibák hátterét az emberi agy funkcionális MRI vizsgálataival, a kockázatvállaló viselkedés tanulmányozásával. A megoldás folyamatosan figyeli a vezetőt, illetve műveleteit és a beérkező információk alapján előre felismeri, ha „hibázni készül”, ezzel minden egyes vezetőnél mérsékelhető lesz a hibák száma, így az emberek szorongás nélkül közlekedhetnek majd.
A vezetői hibák kiszűrésével a rendszer meggátolja, hogy a túl későn beavatkozó vezető miatt történjen baleset. Ehhez a jármű vizuális, tapintható és hallható jelzésekkel (pl. a fejlesztés alatt álló biztonsági öv vezérlő rendszerrel és térhatású hanggal) figyelmezteti a vezetőt a közelgő vészhelyzetre. Az elalvás és figyelmetlen vezetés miatt bekövetkező hibákat megelőző rendszer szintén fejlesztés alatt áll, amely például az ülés háttámláját rezegtetve figyelmezteti majd a járművezetőt.
A másik innováció egy új telekommunikációs rendszer, ami kapcsolatot teremt a járókelők, a járművel közlekedők és az infrastruktúra között, hogy megelőzhető legyen a veszélyes helyzetek kialakulása. Ennek elnevezése „Épen és Egészségesen Hálózati Technológia” (Safe and Sound Network Technology).
A Honda törekvése, hogy a távközlési rendszernek köszönhetően a forgalom résztvevői kapcsolatban legyenek egymással, így szinte együtt éljenek az utakon.
A rendszer felismeri és értelmezi az egyes járművezetők, illetve közlekedők helyzetét, valamint pásztázza a környezetüket. Az út menti és fedélzeti kamerákból, valamint okostelefonokból nyert adatokat a szervereknek eljuttatva egy virtuális térben reprodukálják az adott közlekedési helyzetet, azonosítják a lehetséges kockázatokat, és így jelzik előre a várható vészhelyzeteket. A rendszer szimulálja, hogy miként viselkednek majd az egyes vezetők balesetveszélyt rejtő helyzetekben. Ezután a rendszer kiválasztja a leghatékonyabb, leghasznosabb vezetési tanácsokat, amit minden közlekedővel megoszt, ezáltal arra ösztönzi a közlekedés résztvevőit, hogy még a vészhelyzet kialakulása előtt mindent megtegyenek a balesetek elkerülése érdekében.
A japán cég továbbfejlesztette a Honda SENSING 360 vezetéstámogató és menetbiztonsági rendszerét is, melyet 2030-ra minden modell megkaphat a főbb piacokon. A rendszer tudása a jövőben motorkerékpár-felismerő funkcióval bővülhet. A fejlesztéseknek köszönhetően 2020-hoz viszonyítva az évtized végére, felére csökkenhet a Honda autókat és motorkerékpárokat érintő halálos balesetek száma, legkésőbb 2050-ben pedig már egyetlen emberi életet követelő ütközés sem történik majd a márka járműveivel.
Keiji Ohtsu, a Honda R&D Co. Ltd. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Szeretnénk teljesen kiküszöbölni a mobilitási kockázatokat, és – új értékként – biztonságot, valamint nyugalmat garantálni minden egyes közlekedőnek. Ennek érdekében új műszaki megoldásokat fejlesztettünk ki, melyek – a már említett új értékként – segíthetnek elérni, hogy 2050-ben a Honda autók és motorkerékpárok képesek legyenek minden (!) halálos balesetet elkerülni. Hogy a balesetmentes társadalom megvalósulhasson, tovább gyorsítjuk a fejlődést az iparágban, valamint a köz- és magánszférában” – osztotta a Honda elképzeléseit honlapján a Villanyautósok szerkesztősége.
Cash/fotó: Youtube
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…