Ha a pénztárgép használatra kötelezett vállalkozó úgy dönt, hogy nem használ pénztárgépet, a következő lehetőségei vannak:
Mindkét esetben feltétel, hogy a vevő (utas) neve és címe rendelkezésre álljon. Taxitársasági rendelések esetén ez nem okoz problémát. Ráadásul, a mobil nyomtatók elterjedésével már arra is van mód, hogy a számla még a helyszínen nyomtatott formában elkészüljön.
Ha azonban a fentiek szerinti számlaadást választjuk, a pénztárgép feleslegessé válik. Mi legyen vele, ha már nem kell? Eladni szinte lehetetlen. Esetleg az illetékes szerviz megveszi alkatrésznek, de ez ritka. Meddig kell őrizni?
A vonatkozó rendeletek szerint, ha az üzemeltető maga vonja ki a használatból a pénztárgépet, úgy erről köteles az adóhatóságnak adatszolgáltatást nyújtani. Ezt a frappáns nevű PTGTAXUZ elektronikus nyomtatványon tudja megtenni, saját ügyfélkapuján keresztül. És miután a jogszabály az adómemória megőrzési kötelezettséget írja elő az adómegállapításhoz való jog elévüléséig, kénytelenek vagyunk az egész pénztárgépet megőrizni még hat évig (a saját kezű szétszerelést nem ajánlom!)
Másik esetben lehetőség van a pénztárgép selejtezésére is, amit szerviz végezhet. Ilyenkor a pénztárgép üzemeltetőjét nem terheli adatszolgáltatási kötelezettség, ugyanis a szerviz teljesíti azt. A selejtezésnek része az adómemória kiszerelése is, amelyet az üzemeltető köteles megőrizni az adómegállapításához való jog elévüléséig.
A vállalkozó, mint a pénztárgép tulajdonosa, dönthet úgy, hogy az eredeti funkciójára már nem alkalmas, azaz hulladékká vált pénztárgépet a szerviz részére átadja, vagy elektronikus hulladékként erre vonatkozó engedéllyel rendelkező vállalkozás részére leadja.
Azért milyen fura a világ: alig néhány éve még nehezen lehetett hozzájutni megfelelő pénztárgéphez, ma meg már a kutyának sem kell…
-oli-
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…