Categories: Hírek

Életmentő applikációk – használd!

Rosszullét esetén segíthet

 

Életet is menthetnek azok, akik figyelmesen használják a közösségi közlekedést. Egy évben csaknem ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, naponta 2-3 esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – olvasható a felhívásban.

Erre hívja fel a figyelmet közös kampányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), akik stratégiai partnerséget kötöttek 2021 novemberében annak érdekében, hogy javítsák a közlekedők biztonságát.

Egymás munkájának hatékony, az utasok biztonságát szolgáló támogatása érdekében kötött stratégiai partnerséget a Budapesti Közlekedési Központ és az Országos Mentőszolgálat. A két fél már több lépést is tett a szorosabb kapcsolat kialakításáért. A BKK idén év elején vezette be, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot. Ezzel nemcsak a mentők munkáját segítik, hanem az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.

A közösségi közlekedés járatain utazva az is fontos lehet, hogy az utasok felismerjék a vészhelyzetet, és megfelelően tudják ellátni bajbajutott utastársukat. A BKK és az OMSZ újabb, közös kezdeményezésében a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségi média felületein mutatják be a segélynyújtás fázisait, azért, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.

Ezeket a lépéseket tedd meg, ha valaki rosszul lesz melletted a közösségi közlekedésben:

  • Azonnal értesítsd a járművezetőt.
  • Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
  • Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig!

A BKK és az OMSZ javasolja az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését. Az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát. Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a „hangosan beszélő” készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít – áll a közleményben.

Cash/fotó: OMSZ

OldA

Recent Posts

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

16 óra ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

16 óra ago

Sokakat hidegzuhanyként érhet, jönnek az új autópályadíjak

Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…

16 óra ago

Újabb közúti razziát jelentett be a rendőrség, most ezt fogják nézni

A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…

16 óra ago

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

2 nap ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

2 nap ago