Categories: Hírek

Életmentő applikációk – használd!

Rosszullét esetén segíthet

 

Életet is menthetnek azok, akik figyelmesen használják a közösségi közlekedést. Egy évben csaknem ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, naponta 2-3 esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – olvasható a felhívásban.

Erre hívja fel a figyelmet közös kampányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), akik stratégiai partnerséget kötöttek 2021 novemberében annak érdekében, hogy javítsák a közlekedők biztonságát.

Egymás munkájának hatékony, az utasok biztonságát szolgáló támogatása érdekében kötött stratégiai partnerséget a Budapesti Közlekedési Központ és az Országos Mentőszolgálat. A két fél már több lépést is tett a szorosabb kapcsolat kialakításáért. A BKK idén év elején vezette be, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot. Ezzel nemcsak a mentők munkáját segítik, hanem az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.

A közösségi közlekedés járatain utazva az is fontos lehet, hogy az utasok felismerjék a vészhelyzetet, és megfelelően tudják ellátni bajbajutott utastársukat. A BKK és az OMSZ újabb, közös kezdeményezésében a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségi média felületein mutatják be a segélynyújtás fázisait, azért, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.

Ezeket a lépéseket tedd meg, ha valaki rosszul lesz melletted a közösségi közlekedésben:

  • Azonnal értesítsd a járművezetőt.
  • Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
  • Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig!

A BKK és az OMSZ javasolja az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését. Az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát. Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a „hangosan beszélő” készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít – áll a közleményben.

Cash/fotó: OMSZ

OldA

Recent Posts

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

59 perc ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

1 óra ago

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

22 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

23 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

3 nap ago