Categories: Hírek

Életmentő applikációk – használd!

Rosszullét esetén segíthet

 

Életet is menthetnek azok, akik figyelmesen használják a közösségi közlekedést. Egy évben csaknem ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, naponta 2-3 esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – olvasható a felhívásban.

Erre hívja fel a figyelmet közös kampányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), akik stratégiai partnerséget kötöttek 2021 novemberében annak érdekében, hogy javítsák a közlekedők biztonságát.

Egymás munkájának hatékony, az utasok biztonságát szolgáló támogatása érdekében kötött stratégiai partnerséget a Budapesti Közlekedési Központ és az Országos Mentőszolgálat. A két fél már több lépést is tett a szorosabb kapcsolat kialakításáért. A BKK idén év elején vezette be, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot. Ezzel nemcsak a mentők munkáját segítik, hanem az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.

A közösségi közlekedés járatain utazva az is fontos lehet, hogy az utasok felismerjék a vészhelyzetet, és megfelelően tudják ellátni bajbajutott utastársukat. A BKK és az OMSZ újabb, közös kezdeményezésében a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségi média felületein mutatják be a segélynyújtás fázisait, azért, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.

Ezeket a lépéseket tedd meg, ha valaki rosszul lesz melletted a közösségi közlekedésben:

  • Azonnal értesítsd a járművezetőt.
  • Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
  • Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig!

A BKK és az OMSZ javasolja az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését. Az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát. Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a „hangosan beszélő” készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít – áll a közleményben.

Cash/fotó: OMSZ

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

20 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

20 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago