Categories: Hírek

Életmentő applikációk – használd!

Rosszullét esetén segíthet

 

Életet is menthetnek azok, akik figyelmesen használják a közösségi közlekedést. Egy évben csaknem ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, naponta 2-3 esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – olvasható a felhívásban.

Erre hívja fel a figyelmet közös kampányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), akik stratégiai partnerséget kötöttek 2021 novemberében annak érdekében, hogy javítsák a közlekedők biztonságát.

Egymás munkájának hatékony, az utasok biztonságát szolgáló támogatása érdekében kötött stratégiai partnerséget a Budapesti Közlekedési Központ és az Országos Mentőszolgálat. A két fél már több lépést is tett a szorosabb kapcsolat kialakításáért. A BKK idén év elején vezette be, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot. Ezzel nemcsak a mentők munkáját segítik, hanem az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.

A közösségi közlekedés járatain utazva az is fontos lehet, hogy az utasok felismerjék a vészhelyzetet, és megfelelően tudják ellátni bajbajutott utastársukat. A BKK és az OMSZ újabb, közös kezdeményezésében a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségi média felületein mutatják be a segélynyújtás fázisait, azért, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.

Ezeket a lépéseket tedd meg, ha valaki rosszul lesz melletted a közösségi közlekedésben:

  • Azonnal értesítsd a járművezetőt.
  • Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
  • Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig!

A BKK és az OMSZ javasolja az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését. Az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát. Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a „hangosan beszélő” készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít – áll a közleményben.

Cash/fotó: OMSZ

OldA

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

4 nap ago