November végén elindulhat a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train járat. A két várost összekapcsoló vasútvillamos elindítása társadalmi hatásában csak a Békéscsaba-Szeged vasútvonal 150 évvel ezelőtti átadásához hasonlítható – jelentette be sajtótájékoztatóján Lázár János.
Mint arról magazinunk is beszámolt, veszélybe kerülhet a tram-train indulása, mert az elektromos hálózatot nem ellenőrizték, elbírja-e a szerelvények áramfelvételét. Az illetékesek azonnal intézkedtek, és tegnap megtörtént a történelmi bejelentés, miszerint:
Lázár János hangsúlyozta, a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba. Jelenleg a két település központja között autóbusszal, illetve vonattal – egy szegedi átszállással – 50-55 percig tart az utazás. A beüzemelés időszakában a vasútvillamos negyven perc alatt teszi meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három, négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet.
Az utasok április 15-éig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetni.
A szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy, a két városban és a vasútvillamoson egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd, egyúttal dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is – derül ki a tájékoztatóból.
Cash/fotó: Google
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…