Átadták a forgalomnak a XIV. és a XV. kerületet összekötő, MÁV-vágányok feletti közúti hidat. A nehezítő körülmények dacára határidő előtt használatba vehetik az autóval közlekedők a felüljárót – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Sikeres volt az október 20-21-i próbaterhelés, így ismét áthajthatnak a zuglói Csömöri utat és az újpalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljárón az autóval közlekedők. A statikus és a dinamikus terhelés mellett a felüljárón rezgésvizsgálatokat is végeztek, melynek során nem tapasztaltak a szerkezet rendellenes viselkedésére utaló jeleket. A felüljáró felújítása még tart, de a forgalom korlátozására már nincs szükség.
A felüljáró felújítása a tervek szerint halad, elkészült az alépítmények megerősítése, a károsodott betonszerkezetek helyreállítása, a pályalemez és a szegély szigetelése, a burkolati rendszer és a dilatációs szerkezetek cseréje, a vízelvezető rendszer javítása, valamint a zuglói hídfőnél lévő rézsűkúp kőburkolata. Az alépítmények környezetének befejező munkálatai vannak csupán hátra, melyek a felüljáró forgalmát nem érintik.
„Egy régóta elhúzódó felújítás végéhez közeledve nagy öröm számomra, hogy most átadjuk a Csömöri úti felüljárót a forgalomnak, ráadásul a tervezetthez képest korábban tudjuk ezt megtenni” – mondta el Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. „A szerződést még az előző városvezetés készítette elő, de az ő terveikből nem derült ki, hogy a szerkezet nagyon rossz állapotban volt, így haladéktalanul cselekednünk kellett az itt lakók érdekében. Ezért olyan megoldást kellett találnunk, amivel a felüljáró biztonságosan használható, és amivel gyorsan el kellett készülnünk” – tette hozzá.
Horváth Csaba szerint a Csömöri úti felüljáró annak az örökségnek a szimbóluma, amit az előző fővárosi városvezetés hagyott ránk. „Az el nem végzett munka, a rossz előkészítés, a pénzhiány szimbóluma.” Zugló polgármestere hangsúlyozta: „A Csömöri-Drégelyvár felüljáró Zugló és Újpalota között ma még a legfontosabb közlekedési útvonal, és egész Budapest közlekedési hálózatában kiemelt szerepe van. Ez egészen addig így is marad, míg nem épül meg a 4-es metró a Bosnyák térig, majd tovább, Újpalotáig. Már csak ezért is jó lenne, ha a kormány a déli körvasút 300 milliárd forintos túlárazását inkább ideadná a metró meghosszabbítására.”
A XV. kerület polgármestere elsősorban a kerületben élők türelmét köszönte meg. „Nem lehetünk elég hálásak azért a türelemért, amire szüksége volt a környéken élőknek, hogy elviselték az elmúlt évek lezárását, amit az előző fővárosi vezetés hanyagsága okozott. Másrészről, a mai nap újabb bizonyítéka a jó városvezetésnek, a jó kerületi, fővárosi együttműködésnek. Ebben a ciklusban ugyanis már több dolog történt, mint a megelőző 2 fővárosi ciklusban: elkészült az M3 zajvédőfal hiányzó szakasza, megújult a Deák utca, csökkent a CT-vizsgálatokra várók várólistája, van alacsonypadlós villamos a 69-es vonalán, és most elkészült a Drégelyvár utcai felüljáró felújítása is. Ez mind közös sikerünk” – tette hozzá Cserdiné Németh Angéla.
„A Csömöri-Drégelyvár híd felújítását 2014-ben terveztette meg a BKK, majd 2019. november 9-én tudott szerződést kötni a közbeszerzési eljáráson nyertes Colas Közlekedésépítő Zrt-vel” – emlékeztetett a BKK Projektmegvalósítás igazgatója. Horváth László hozzátette: „A kivitelező sajnos a tervezettnél sokkal rosszabb állapotot tapasztalt a pilléreknél a beton fedőréteg eltávolításakor, a szerkezet állapota a vártnál lényegesen rosszabb volt, így nem volt elegendő a szerződés szerinti felszerkezeti felújítás (a hídpálya felújítása, szigetelése). A kivitelező egy hosszú élettartamú alátámasztással megerősítette a pilléreket, és elkészítette a felszerkezeti munkákat is. A mai napra ennek nagy része elkészült, így majd egy hónappal korábban át tudjuk adni a hidat a forgalomnak.”
A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó korszerűsítési munkák, azaz a Blaha Lujza tér, a pesti Duna-part belvárosi szakaszának újjáépítése és a Lánchíd felújítása mellett az újpesti Rózsa utcában, az újbudai Péterhegyi úton, az angyalföldi Göncöl utcában, a rákospalotai Deák utcában és a budafoki Kossuth Lajos utcában idén nyáron indult a rekonstrukció a BKK beruházásában – ezeket előreláthatóan még ebben az évben visszaadják a forgalomnak. Az útfelújítási program további eleme az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti, 4,2 kilométeres szakaszának korszerűsítési terve – olvasható a szolgáltató honlapján.
Cash/fotó: BKK
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…