Categories: Hírek

A drágább autókat lopják a németeknél

Átlagosan húszezret csengetnek egy verdáért

 

A biztosítók értékelték az autólopásokat 2020-ban. Számuk jelentősen csökkent, de az okozott károk mértéke érezhetően nőtt. Az autótolvajok lényegesen kevesebb, de viszonylag drága autót loptak el 2020-ban – írja a automobilwoche.de.

A Német Biztosítók Általános Szövetsége (GDV) szerint a lopások aránya 2020-ban csaknem 25 százalékkal, 10.697 járműre esett vissza. Valójában jól hangzik, de…

A biztosítóknak csaknem 214 millió eurót kellett fizetniük a lopási kárért. Most először átlagosan több mint 20 ezer eurót fizettek autónként.

A lopások aránya azonban szinte az összes többi járműkategóriában csökkent. Legyen szó motorkerékpárról, lakóautóról vagy teherautóról – a biztosítók szinte mindenhol jelentős csökkenést tapasztalnak az esetek számában.  Csak a segédmotoros kerékpárok esetében történt több törvénytelen tulajdonosváltás, mint egy évvel korábban.

A SUV modelleket is előszeretettel lopják el.  A tíz leggyakrabban ellopott modellsorozat hét SUV modellt tartalmaz, köztük a Land Rover, a BMW és a Toyota két sorozatát. Ezer autóra vetítve a Land Rovereket lopják el a leggyakrabban: a trenddel ellentétben a Land Rover lopások száma harmadával, 190-re emelkedett az elmúlt évben. Ez azt jelentette, hogy minden 1000 ilyen márkájú, összbiztosítással biztosított autóra csaknem két lopás jutott. A sorrend legvégén a Citroën, a Skoda, a Seat és az Opel gyártók állnak.

A szövetségi államok és a nagyvárosok összehasonlításában ismét Berlinben volt messze a legmagasabb lopási arány. 2020-ban az országos autólopások közül minden ötödik itt történt. Berlinben összesen 2267 teljes körű biztosítással rendelkező autót loptak el, a gazdasági kár csaknem 50 millió eurót tesz ki. A köztársaság déli részén még mindig nagyon alacsony a lopásveszély – Bajorországban és Baden-Württembergben fele annyi autót loptak el, mint egyedül Berlinben.

Lopott autó TOP 10 Németországban:

  1. Volkswagen
  2. Audi
  3. BMW
  4. Mercedes
  5. Toyota
  6. Ford
  7. Mazda
  8. Renault
  9. Opel
  10. Hyundai

 

A német autótolvajok lojálisak a hazájukban gyártott illetve onnan származtatható gépjárművekkel. Igaz, ezek az autók már régen nem egyben, egészben kerülnek a feketepiacra, alkatrészként a legdrágábbak közé tartoznak az egész kontinensen, sőt azon kívül is.

Cash/fotó: Facebook

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

3 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

19 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

20 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago