Categories: Hírek

A drágább autókat lopják a németeknél

Átlagosan húszezret csengetnek egy verdáért

 

A biztosítók értékelték az autólopásokat 2020-ban. Számuk jelentősen csökkent, de az okozott károk mértéke érezhetően nőtt. Az autótolvajok lényegesen kevesebb, de viszonylag drága autót loptak el 2020-ban – írja a automobilwoche.de.

A Német Biztosítók Általános Szövetsége (GDV) szerint a lopások aránya 2020-ban csaknem 25 százalékkal, 10.697 járműre esett vissza. Valójában jól hangzik, de…

A biztosítóknak csaknem 214 millió eurót kellett fizetniük a lopási kárért. Most először átlagosan több mint 20 ezer eurót fizettek autónként.

A lopások aránya azonban szinte az összes többi járműkategóriában csökkent. Legyen szó motorkerékpárról, lakóautóról vagy teherautóról – a biztosítók szinte mindenhol jelentős csökkenést tapasztalnak az esetek számában.  Csak a segédmotoros kerékpárok esetében történt több törvénytelen tulajdonosváltás, mint egy évvel korábban.

A SUV modelleket is előszeretettel lopják el.  A tíz leggyakrabban ellopott modellsorozat hét SUV modellt tartalmaz, köztük a Land Rover, a BMW és a Toyota két sorozatát. Ezer autóra vetítve a Land Rovereket lopják el a leggyakrabban: a trenddel ellentétben a Land Rover lopások száma harmadával, 190-re emelkedett az elmúlt évben. Ez azt jelentette, hogy minden 1000 ilyen márkájú, összbiztosítással biztosított autóra csaknem két lopás jutott. A sorrend legvégén a Citroën, a Skoda, a Seat és az Opel gyártók állnak.

A szövetségi államok és a nagyvárosok összehasonlításában ismét Berlinben volt messze a legmagasabb lopási arány. 2020-ban az országos autólopások közül minden ötödik itt történt. Berlinben összesen 2267 teljes körű biztosítással rendelkező autót loptak el, a gazdasági kár csaknem 50 millió eurót tesz ki. A köztársaság déli részén még mindig nagyon alacsony a lopásveszély – Bajorországban és Baden-Württembergben fele annyi autót loptak el, mint egyedül Berlinben.

Lopott autó TOP 10 Németországban:

  1. Volkswagen
  2. Audi
  3. BMW
  4. Mercedes
  5. Toyota
  6. Ford
  7. Mazda
  8. Renault
  9. Opel
  10. Hyundai

 

A német autótolvajok lojálisak a hazájukban gyártott illetve onnan származtatható gépjárművekkel. Igaz, ezek az autók már régen nem egyben, egészben kerülnek a feketepiacra, alkatrészként a legdrágábbak közé tartoznak az egész kontinensen, sőt azon kívül is.

Cash/fotó: Facebook

OldB

Recent Posts

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

6 óra ago

10 milliárdos üzlet a taxis fuvarszervezés – Kiderült, hogy tényleg kell a nemzetközi háttér

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…

10 óra ago

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

14 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

1 nap ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

2 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

2 nap ago