Categories: Hírek

Becsődölt a repülőtér

Állami segítség nélkül 200 reptér mehet tönkre

 

Csődöt jelentett a Frankfurttól nyugatra lévő Hahn-repülőteret üzemeltető cég, amelynek élére csődbiztost neveztek ki – idézi a német lapot az Airportál.

Süddeutsche Zeitung egy bírósági beadványra hivatkozva azt írta, öt csődeljárás is érkezett az üzemeltetővel kapcsolatban, egyik a többségi tulajdonos kínai HNA Grouptól.

A bíróság már kirendelt egy csődbiztost, aki később azt mondta, a vállalatra reorganizáció vár, a gépek és utasok kiszolgálása zavartalanul működik tovább.

A HNA Group azonban saját maga is fizetésképtelenséget jelentett még februárban, bár akkor azt közölték, ennek nincs hatása az üzemeltetésre.

A repülőtér 82,5 százalékát 2017-ben szerezte meg a kínai társaság 15 millió euróért Rajna-vidék-Pfalz szövetségi tartománytól, a fennmaradó 17,5 százalékot a szomszédos Hessen tartomány birtokolja.

Október elején a repülőtér vezetése még azt közölte, hogy jó irányba indultak el az ügyek, a cargo-forgalomban növekedést mértek a korábban katonai célokra használt légikikötőben. Emellett viszont az utasforgalom jelentősen mérséklődött, és ez a trend már a járvány előtt is megmutatkozott, miután a Ryanair jelentősen csökkentette az oda közlekedő járatait.

A helyzetet az utazási korlátozások jelentősen rontották, bár a német napilap online kiadása megjegyezte, hogy a repülőtér a járvány alatt nem kapott a 200 millió eurós állami támogatásból, és a dolgozók munkarendje sem változott. Legutóbbi eredmény-beszámolójában a cég 2024-re már nyereséges üzemelést prognosztizált.

A csődhöz hozzájárulhatott az is, hogy a járvány miatt lecsökkent a közelben lévő nagy repülőterek forgalma, így a Hahnba közlekedő áruszállító légitársaságok egy része inkább visszaköltözött a nagyobb légikikötőkbe, például Frankfurtba.

A Hahn település melletti repülőtéren az átalakítás után 1993-ban fogadták az első utasszállító járatot, de igazi fellendülést a Ryanair 1999-es megjelenése jelentett, és a tartomány állami támogatásának köszönhetően folyamatosan fejlődött a légikikötő.

A legforgalmasabb év 2007-ben volt, amikor 4 millió érkező és induló utas volt, de ez a szám 2019-re 1,5 millióra csökkent.

Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) tavaly októberben figyelmeztetett arra, hogy ha az államok nem segítik ki a légitársaságokhoz hasonlóan a repülőtereket üzemeltető vállalatokat, akkor közel 200 cég mehet csődbe – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago