Categories: Hírek

Becsődölt a repülőtér

Állami segítség nélkül 200 reptér mehet tönkre

 

Csődöt jelentett a Frankfurttól nyugatra lévő Hahn-repülőteret üzemeltető cég, amelynek élére csődbiztost neveztek ki – idézi a német lapot az Airportál.

Süddeutsche Zeitung egy bírósági beadványra hivatkozva azt írta, öt csődeljárás is érkezett az üzemeltetővel kapcsolatban, egyik a többségi tulajdonos kínai HNA Grouptól.

A bíróság már kirendelt egy csődbiztost, aki később azt mondta, a vállalatra reorganizáció vár, a gépek és utasok kiszolgálása zavartalanul működik tovább.

A HNA Group azonban saját maga is fizetésképtelenséget jelentett még februárban, bár akkor azt közölték, ennek nincs hatása az üzemeltetésre.

A repülőtér 82,5 százalékát 2017-ben szerezte meg a kínai társaság 15 millió euróért Rajna-vidék-Pfalz szövetségi tartománytól, a fennmaradó 17,5 százalékot a szomszédos Hessen tartomány birtokolja.

Október elején a repülőtér vezetése még azt közölte, hogy jó irányba indultak el az ügyek, a cargo-forgalomban növekedést mértek a korábban katonai célokra használt légikikötőben. Emellett viszont az utasforgalom jelentősen mérséklődött, és ez a trend már a járvány előtt is megmutatkozott, miután a Ryanair jelentősen csökkentette az oda közlekedő járatait.

A helyzetet az utazási korlátozások jelentősen rontották, bár a német napilap online kiadása megjegyezte, hogy a repülőtér a járvány alatt nem kapott a 200 millió eurós állami támogatásból, és a dolgozók munkarendje sem változott. Legutóbbi eredmény-beszámolójában a cég 2024-re már nyereséges üzemelést prognosztizált.

A csődhöz hozzájárulhatott az is, hogy a járvány miatt lecsökkent a közelben lévő nagy repülőterek forgalma, így a Hahnba közlekedő áruszállító légitársaságok egy része inkább visszaköltözött a nagyobb légikikötőkbe, például Frankfurtba.

A Hahn település melletti repülőtéren az átalakítás után 1993-ban fogadták az első utasszállító járatot, de igazi fellendülést a Ryanair 1999-es megjelenése jelentett, és a tartomány állami támogatásának köszönhetően folyamatosan fejlődött a légikikötő.

A legforgalmasabb év 2007-ben volt, amikor 4 millió érkező és induló utas volt, de ez a szám 2019-re 1,5 millióra csökkent.

Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) tavaly októberben figyelmeztetett arra, hogy ha az államok nem segítik ki a légitársaságokhoz hasonlóan a repülőtereket üzemeltető vállalatokat, akkor közel 200 cég mehet csődbe – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

8 óra ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

8 óra ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

1 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

1 nap ago

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

2 nap ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

3 nap ago