Categories: Hírek

Becsődölt a repülőtér

Állami segítség nélkül 200 reptér mehet tönkre

 

Csődöt jelentett a Frankfurttól nyugatra lévő Hahn-repülőteret üzemeltető cég, amelynek élére csődbiztost neveztek ki – idézi a német lapot az Airportál.

Süddeutsche Zeitung egy bírósági beadványra hivatkozva azt írta, öt csődeljárás is érkezett az üzemeltetővel kapcsolatban, egyik a többségi tulajdonos kínai HNA Grouptól.

A bíróság már kirendelt egy csődbiztost, aki később azt mondta, a vállalatra reorganizáció vár, a gépek és utasok kiszolgálása zavartalanul működik tovább.

A HNA Group azonban saját maga is fizetésképtelenséget jelentett még februárban, bár akkor azt közölték, ennek nincs hatása az üzemeltetésre.

A repülőtér 82,5 százalékát 2017-ben szerezte meg a kínai társaság 15 millió euróért Rajna-vidék-Pfalz szövetségi tartománytól, a fennmaradó 17,5 százalékot a szomszédos Hessen tartomány birtokolja.

Október elején a repülőtér vezetése még azt közölte, hogy jó irányba indultak el az ügyek, a cargo-forgalomban növekedést mértek a korábban katonai célokra használt légikikötőben. Emellett viszont az utasforgalom jelentősen mérséklődött, és ez a trend már a járvány előtt is megmutatkozott, miután a Ryanair jelentősen csökkentette az oda közlekedő járatait.

A helyzetet az utazási korlátozások jelentősen rontották, bár a német napilap online kiadása megjegyezte, hogy a repülőtér a járvány alatt nem kapott a 200 millió eurós állami támogatásból, és a dolgozók munkarendje sem változott. Legutóbbi eredmény-beszámolójában a cég 2024-re már nyereséges üzemelést prognosztizált.

A csődhöz hozzájárulhatott az is, hogy a járvány miatt lecsökkent a közelben lévő nagy repülőterek forgalma, így a Hahnba közlekedő áruszállító légitársaságok egy része inkább visszaköltözött a nagyobb légikikötőkbe, például Frankfurtba.

A Hahn település melletti repülőtéren az átalakítás után 1993-ban fogadták az első utasszállító járatot, de igazi fellendülést a Ryanair 1999-es megjelenése jelentett, és a tartomány állami támogatásának köszönhetően folyamatosan fejlődött a légikikötő.

A legforgalmasabb év 2007-ben volt, amikor 4 millió érkező és induló utas volt, de ez a szám 2019-re 1,5 millióra csökkent.

Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) tavaly októberben figyelmeztetett arra, hogy ha az államok nem segítik ki a légitársaságokhoz hasonlóan a repülőtereket üzemeltető vállalatokat, akkor közel 200 cég mehet csődbe – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: Google

OldB

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago